Alla inlägg den 8 januari 2013

Av EliDa - 8 januari 2013 15:10

Bild 12/365


Tema 329 Uppackat passade jag på att fota igår när vi hade varit och handlat


 


Av EliDa - 8 januari 2013 14:46

Gick ju upp för att ta en dusch igår, sen in i tvättstugan för att lämna smutstvätt. Under tiden hade Rickard vaknat till och inte bara han utan även den Lilla i familjen    Tjohooo, precis vad jag väntat mig *not* satt med henne en stund i soffan för att hon skulle somna om men nähä, inte det. Efter en stund gick R och la sig så då följde hon efter och jag tog min tänkta macka men utan the. Sen kom det snart ut någon från sovrummet som tydligen vägrade somna om. Så vid 21 var det bara att gå lägga mig jag också. Tog en stund, kanske en timme innan Emelia somnade. Sen sov nog jag också ganska omgående. Imorse skrällde Rickards klockor igång runt 5-snåret. Det vaknade ju såklart E av sen gick hon upp strax efter. Jag låg kvar en timme och småslumrade. Gick inte riktigt att somna om helt då R stökade omkring och gick på gåbandet, tack älskling för du lät mig sova så skönt   


Strax innan vi skulle gå imorse började det snöa, stora vita flingor. Lite mysigt men ganska blött och nu är det bara slask, kan ju hoppas det inte fryser på för mycket för då blir det isgata till dagis och jobb imorrn. Det var inga problem att komma tillbaka till dagis, tvärtom. Hon lämnade snabbt napp och kaninsnutten till mig och gav sig i kast med att busa på tjocka mattan. Hon hade definitivt inte lust eller tid att pussa och vinka hejdå......gud så skönt när det är så. Även om gråt går över så känns det lättare att gå när hon är glad och har kul.  Jobbet går bra, känns bra det också, det är mest när jag provocerar axeln det gör ont, dvs när jag arbetar högt och gör såna uppgifter där man använder axelstyrkan. Måste snart hämta ut mer Saroten och så måste jag ringa Vc för att läkarkontakt. Har ju gått några veckor nu sen jag var där sist. Dags att utvärdera hur det gått med tabletterna och hur vi ska gå vidare nu. 

Av EliDa - 8 januari 2013 14:39

Bild 11/365


Tog med kameran i väskan idag och på jobbet finns rätt mycket till Tema 80

Från Förr. Bl.a den här gamla symaskinen


 

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards