Alla inlägg den 11 januari 2013

Av EliDa - 11 januari 2013 21:52


Och nu kan jag faktiskt känna så med gott samvete och en klapp på axeln. Efter det förra inlägget så dammade jag av lite, vattnade blommorna, fixade i tvättstugan, plockade ur och i diskmaskinen och städade toaletten. Klädde sen på Emelia och tog med henne ut i snön. Jag skottade garageuppfarten medans hon gjorde pannkakor i sin lilla rosa hink. Hon gjorde änglar som jag sen råkade sabotera genom att ösa snö över dom. Men hon gjorde änglar förra omgången nysnö så jag har det på foto. Visst är det konstigt att går en ut och skottar snö eller för den delen klipper gräs på sommaren så kommer snart grannarna ut och gör detsamma. Nu var jag ju ute vid den tiden många kommer från sina jobb men lite kul var det, det var först jag och sen kom granne efter granne igång med snöskottandet.


När vi var färdiga ville inte Emelia gå in fast det var hög tid att börja med maten. Nä istället skulle jag dra henne på snowracern så sagt och gjort. Vi gick gatan ut, vägen upp en bit och så tillbaka. Ville åka mera så iväg åt andra hållet, runt grannarnas villor på deras baksidor och ner mellan husen och sen framsidan av samma villor och så var vi hemma igen. Ville fortfarande inte gå in så vi gick gatan ut igen för att kolla om Pappa Rickard var på ingång. Sen ville hon hjälpa till och dra men orkade inte riktigt så då gick hon brevid istället. Tog en stund innan jag fick in henne men till slut så kunde jag börja med maten. 


Blev riktigt goda burgare med bröd, sallad, tomat och lök. Gjorde en dressing på creme fraiche och sweetchilisås och serverade även ketchup, senap och amerikansk dressing till den som ville ha det. Rickard fick ta hand om disken och jag tog en varm dusch. Nu har vi suttit i soffan och kollat på barnfilm och Gladiatorerna. Myst med ostbågar och glass, inte tillsammans då utan var för sig. Emelia har somnat och är inburen till sin säng. Rickard har somnat på soffan och snarkar som bäst just nu. Kristoffer kollar någon gammal film som Rickard satte på. Och Isabella umgås med Julia som ska sova här inatt på övervåningen. En ganska vanlig fredagkväll hos oss men en skön sån.


Måste erkänna att jag har ont i svanken men det kanske inte är så konstigt efter idag, det går förhoppningsvis över av en skön nattsömn och slippa vakna till klockskrället imorron. Morgondagen kommer nog innehålla en hel del bak. Vi har sex paket jäst (3 av varje) i kylen som ska bli till bröd och bullar. Eller som Rickard uttryckte det: Vi kommer få baka bullar tills vi kräks. 


Emelia ville gå till dagis imorrn men jag sa att det var stängt och att hon skulle få baka bullar med pappa så svarade hon: "Ja det blir roligt" Hon älskar att vara med i köket, vill gärna hjälpa till. Har en pepparkaksdeg som vi måste ta hand om också så jag hoppas hon vill vara med och göra lite pepparkakor med mig. 

Av EliDa - 11 januari 2013 14:39



Känner faktiskt så trots att jag bara jobbar tre timmar om da´n. Men jag går upp tidigt, går till dagis och sen ett stenkast in till jobbet, kör mina timmar och går sen hem. Det är en promenad på 30 minuter enkel väg. Emelia väger ca 15 kg och vagnen väger också lite. Det är motlut en bra bit i båda riktningarna och idag låg det ett par cm snö *Pust* Så det är riktigt skönt att det är helg.


Och går man bara hemma så känns det nästan förbjudet att känna så....eller är det bara jag som känner så? Sen är det lite jobbigt att känna att jag "måste" städa lite också....måste man det? Det är bara vi hemma ikväll och sååå illa är det inte. Kanske ta ett tag på toaletten, torka av rumsbordet lite och sopa....kan inte det räcka? Sen måste det skottas också, känns som jag har en tung neonskylt ovanför huvudet som blinkar: Måste, Måste, Måste Men jag har ingen direkt lust, räcker med att jag ska fixa fredagsmaten sen. Ikväll ska jag göra kycklingburgare men servera dom i hamburgebröd och lite tillbehör. Blir förhoppningsvis gott. 


Snart är det mörkt, börjar bli dags att tända upp lite lampor och mysljus. Kanske det kommer en energikick bara jag reser mig från stolen och gör något av alla måsten   

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards