Alla inlägg den 27 januari 2013

Av EliDa - 27 januari 2013 11:46

Har tyvärr inga bilder att lägga upp från förra söndagen när vi var i simhallen i Linköping med Emelia. Det var första gången för henne om man inte räknar utebadet i Tinnis i somras. Vi blev medbjudna av Jessica och Fredrik och fick en riktigt mysig eftermiddag. Emelia skrek visserligen som en stucken gris när vi kom in i omklädningsrummet. Hon ville att jag skulle bära henne till skåpet. Hur jag nu skulle kunna det med en stor badväska, en liten ryggsäck och så mina skor. Fick ta ett milt tag i hennes jacka och fösa henne framför mig. Hon fortsatte och skrika ända ut i duschen men tystnade tvärt när vi kom ut därifrån och in i själva badhuset. Då kunde jag ju visserligen bära henne så hon var väl nöjd över det lilla. Sen var det fullt bus i närmare tre timmar med en kort fikapaus. Vi badade bland vågor och grottor, bubblade och hade kul med hinkar och båtar i småbarnsdelen. Kan väl säga som så att det inte var lätt att ta med ungen därifrån för att åka hem. Men det går ju inte att bada i evigheter så till slut gav hon med sig. Det tog inte många minuter förren både hon och Melvin sov i sina respektive barnstolar i bilarna......trötta med andra ord. Tack för en jättemysig stund, vi får snart göra om det tycker jag. 

Av EliDa - 27 januari 2013 11:33

Blev ju inget mer inlägg för några dagar sen, hade väl inte så mycket på hjärtat. Vi är mitt i sista dagen på helgen, imorrn hägrar jobb, skolor och dagis om allt fortlöper som det ska. Ännu inga tecken på magsjuka, tackar och bugar men ska väl inte ropa hej än. Tycker jag läser överallt om skiten som går. Isabella var visserligen hemma tre dagar i veckan efter känningar i magen och toabesök en hel förmiddag. Men inga kräkningar och det fixar hon ju själv. Men slut på skitprat och så håller vi tummar att vi klarar oss ett tag till.


Igår kom Rickards föräldrar på en fika och lek med Emelia. Sen åkte vi och handlade lite till kvällen. Idag är det också rätt lugnt. I skrivande stund är det bara vi tjejer hemma. Kristoffer har fotbollsträning inomhus på söndagar men han kommer väl hem när som helst. Rickard åkte till Motala för sin hobby, inomhusflyg med modellplan. Väntar på att en tjej ska höra av sig ang våran gamla spjälsäng, ska sälja den + madrassen för en billig peng. Slipper vi ha den i förrådet längre. Annars blir det nog det vanliga en söndag, tvätt och plock inför måndag och pappavecka. 

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards