Direktlänk till inlägg 7 mars 2013

Att längta efter småsaker

Av EliDa - 7 mars 2013 14:47

Fastän jag var galet trött imorse och det hade varit ruggigt skönt att stanna hemma så känns det nu bra att jag kom iväg. Men det är tråkigt, motigt och jobbigt att gå den långa vägen nu. Men det är nog mest för att jag vet att sen blir det inte ens halva vägen att gå utan kanske en 1/3 av vägen....ska bli så skönt. Hade jag vetat det jag vet idag, hur tråkigt det här sista halvåret skulle bli så hade jag ärligt talat tänkt till en extra gång innan jag köpte hus igen. Och nu menar jag inte bara den långa tråkiga vägen, för det är hela situationen som påverkat mitt mående. 


Det var inte heller världens trevligaste kväll här igår. Blev rent ut sagt förbannad och kallade väl inte Rickard för Älskling direkt. Emelia var ledsen och skrämd så jag la henne i våran säng och nattade henne där medans jag väntade på att Kristoffer skulle komma hem. Sen gick jag och la mig, somnade och sov rätt skönt fram tills väckningen imorse. Skönt att haft jobbet att fokusera på men det ligger under ytan hela tiden. 


Jag kan förstå på samma sätt varför det blev som det blev igår. Det är nog mycket stress och oro som ligger bakom. Tänk om vi inte får huset sålt t.ex, eller får ett underbud som kan vara svårt att acceptera. Rickard vet ju heller inte vart han ska ta vägen, inte bo kvar här i Mantorp i allafall. Vi får väl ta en dag i taget men jag önskar allt var klart redan och jag längtar efter att få påbörja mitt nya liv.


Jag längtar också efter små saker....som att orka och vilja städa hela lägenheten ordentligt med ajax eller såpa så det luktar gott. Nu är det bara tungt och jobbigt att göra all storstädning själv även om jag har tid. Men efter flytten kommer jag hinna hem och göra det dom timmar Emelia är på dagis och jag slipper fördriva tiden i Kyrkans Hus. Det kommer bli nära om jag vill gå dit med Emelia på öppna förskolan, behöver inte ens vagnen då jag kommer bo mittemot. Jag längtar efter att höra åskan komma in över orten med  öppen balkongdörr *knasigt va?*. Längtar efter att slippa bli irriterad över småsaker som jag ärligt talat kan bli men inte bryr mig om att uttala högt för det är bara löjligt att bråka om det och för vi bor två vuxna här. Jag kanske är knäpp eller egoistisk som känner att jag mår bra av att bo själv men det är så jag känner nu och känt många gånger när vi varit osams, att jag vill bo själv igen. Det var så jag kände efter separationen från Exet. Jag är kanske en person som ska bo själv och ha ett särboförhållande....jag vet inte. 


Även om vi blev osams igår och sa saker som var dumma så hoppas jag att vi kan fortsätta dom här veckorna i någorlunda bra stämning, för Emelias skull. Att Rickard och dom större numera knappt pratar med varann får jag försöka klara. Så får tiden utvisa hur relationen mellan dom blir efter flytten. Huvudsaken är att dom mår bra och det gör dom inte nu. 

 
 
Johanna

Johanna

7 mars 2013 19:52

Jobbigt när barnen blir lidande... Det är sådant som inte får hända. Men självklart är det svårt att undvika när de finns omkring er!!

Hoppas sista tiden blir lugn för er alla, framför allt för barnen ♥

http://grynisen.bloggplatsen.se

EliDa

7 mars 2013 21:03

Jo det är ju det, jag måste ju även tänka på dom stora. Vill inte att dom ska känna sig åtsidosatta när dom vuxit upp.

Kram och tack för ditt stöd.

 
Ingen bild

Angelique

7 mars 2013 21:33

Usch låter inget roligt alls. Men hoppas sista tiden blir bra för dr. Hälsa barnen. Vi måste träffas en helg & fika. Kram

EliDa

8 mars 2013 06:18

Tack, ja vi måste ses snart, det tycker jag också. Jag pratade med Karin häromda´n. Ni får komma och hälsa på mig sen :)

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EliDa - 17 februari 2015 11:43

Tiden springer iväg, vilket gör att jag inte riktigt hinner sitta vid datorn och Blogga. Men ett litet inlägg kommer här för den som vill läsa. Har ledig dag idag efter helgens jobb, rätt skönt. Ungarna sysslar med sitt och har Sportlov. Sen sist jag...

Av EliDa - 10 januari 2015 13:45

Hade en ledig dag igår, rätt skönt intill helgen så det blir längre sammanhängande ledighet. Tog med mig Emelia till CityGross med bussen och handlade. Sen plockade jag ner alla julsaker i kartongerna och när Krille kom hem fick han hjälpa mig att bä...

Av EliDa - 1 januari 2015 19:03


2014 är slut och 2015 har bara börjat. Blev ett helt ok firande med vänner, ett par sambos till dom och så barn och ungdomar. God mat och dricka i måttliga mängder. Vi får väl se vad detta året för med sig, tänkte iallafall fullfölja körkortet, har k...

Av EliDa - 11 december 2014 13:45

Jag har ju faktiskt kommit igång rätt bra, även om det är många låsta inlägg. Men jag är i en svacka nu så jag behöver ventilera. Jag laddar för jobb 16-21, sen är det jobb imorgon dag. Sen får jag ledigt tre dagar, skönt. På måndag har jag körlektio...

Av EliDa - 9 december 2014 17:59


  Klicka för större bild     I år har jag tagit mig tid och pengar att göra en paketkalender till Emelia. Köpte ett gäng Little Pet Shops på en loppissida. Så i dom flesta påsar (som jag hittade på Ikea) ligger det små djur och andra saker. I vis...

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards