Alla inlägg under mars 2013

Av EliDa - 21 mars 2013 14:48

Har inte hört ett ljud från mäklaren, blir lite lätt nervös över att ingen vill köpa huset.....men inga nyheter är väl goda nyheter också på sätt och vis. Det kanske bara drar ut på tiden.....men det vore ju kul att höra att det kommit igång. 

Av EliDa - 21 mars 2013 14:29

Nästa vecka är det skärpning, då måste jag ta mig iväg och lämna Emelia på Kotten. Har ju varit hemma i två veckor nu. Börjar kännas långtråkigt och hon saknar sitt dagis. Det är ju bara det att hon hostar, i skrivande stund en hostattack i vaket tillstånd. Hon somnade på soffan förut men vaknade snart igen....förbaskade skit. Hon verkar inte fara så illa av det, mest jag som tycker synd om henne.


Idag kom Kristoffer iväg till skolan, bra det att hans huvudvärk inte blev så långvarig. Kan ju även bero på att hans glasögon varit inlämnade så han inte använt dom. Men idag har visst Tina lämnat dom i skolan så nu är det skärpning där också. Det är inte roligt att han har ont i huvudet så ofta. Hon lämnade även en acnekräm till Isabella. Stackaren har fått så mycket finnar på sista tiden. Hon har väl ärvt pappas gener för så här mycket som hon har hade inte jag besvär av. Hon kan få medicin men vill inte äta pga att då får hon inte sola i sommar. Men jag får nog ta ett snack med henne om det. Hon behöver ju inte pressa i timmar och använda hög solskyddsfaktor. Det står ju en resa till Turkiet på planeringen för dom i sommar så jag förstår ju att hon vill kunna sola. Det är nog inte lätt att må dåligt över utseendet och behöva välja bort något som egentligen inte är så bra alls. Hon är ju ändå finaste tjejen för mig men det är synd att hon måste ha så stora problem med hyn, önskar jag kunde trolla bort dom eller att det fanns någon dunderkur som hjälpte över natten. 

Av EliDa - 20 mars 2013 14:44

Nu har jag fått tag i Mamma´s uppgifter till hennes Blogg så nu har jag hjälpt henne att pimpa den lite, hoppas det känns bra

Av EliDa - 20 mars 2013 13:31

Det kliar i shoppingtarmen igen.....mycket och det är lite störande för jag vet att jag måste/borde vänta. Har ju redan beställt lite nytt till badrummet i lägenheten. Sen köpte jag också en radio att ha i köket både här och där, ser ut så här:




 


I samma veva blev det en nya kameraväska då jag låtit Isabella ha min till sin kamera eftersom hon har den mellan två hem. Jag köpte mig en Nikonväska, lite större så jag får plats med objektivet jag fick i höstas. Nu har jag länge varit sugen på en Tassimo


 


Tyckte när maskinerna kom att det var så extremt dyrt, med tanke på att kapslarna kostar en del. Nu har ju dom äldre versionerna sjunkit en del i pris....just denna kostar i dagsläget "bara" 575 kr på NetonNet och ja.....jag vill beställa den. Men ska försöka vänta ett tag till så får det i så fall bli som inflyttningspresent till mig själv. Eller om någon annan vill köpa en så ja tack      


Av EliDa - 20 mars 2013 12:30

Fy f*n så kallt det blev på vår promenad igår, det blåste åt alla håll och kanter och jag höll på att aldrig tina upp efteråt   Det blåser och snöar fortfarande, tycker det får räcka nu....på allvar. 


Visningarna har gått bra, väntar på återkoppling om det blir någon budgivning. Det har ju kommit en del hus samtidigt nu oturligt nog. Det kanske hade varit fler och tittat om vi haft det enda till salu just denna vecka. Men det är ju bara att vänta och se. Det kan ju ta någon dag innan det drar igång. Min värsta längtan efter att få flytta har taggats ner lite. Visst längtar jag men det känns inte lika mycket nu som att tiden går så otroligt sakta. Nästa helg är det ju månadsskifte samt påsk så då rasslar det ju iväg några dagar. Sen är det ju bara april kvar om det nu inte blir tillgång till lägenheten tidigare. Tids nog är vi där och jag får börja pyssla. Rickard har varit hemma på förmiddagen, kollat en lägenhet och köpt nytt batteri till biljäkeln som börjat krångla. Nu är han tillbaka på jobbet, vi får åka och handla lite när han kommer hem i eftermiddag. Ska även hämta en tröja jag tingat på Fbloppisen tills idag. 

Av EliDa - 19 mars 2013 10:21

Ett kort inlägg från mobilen. Datorn är ju undanplockad pga visningen ikväll. Vi är fortfarande hemma, vi hostar på nätterna både jag och Emelia. Även Kristoffer är hemma idag med förkylning och ont i huvudet. Blir en lugn vilodag och sen fixa till lite innan mäklaren kommer. Får ta en promenad då det är visning här. Rickard är ju på jobbet då.

Av EliDa - 17 mars 2013 00:30


Hipp Hipp Hurra

För Leif idag

Kram från oss alla 

Av EliDa - 16 mars 2013 13:26

Snart blir det tårta i Motala

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards