Alla inlägg under mars 2013

Av EliDa - 15 mars 2013 16:44

 


Det har inte blivit så mycket gjort, men ett par maskiner tvätt, dammsugit lite på nedervåningen och städat av inne på toaletten har jag iallafall åstadkommit. Har tänt några doftljus och väntar på att Rickard ska komma hem. Hans pappa dyker upp om en stund med släp och ska hämta lite saker. Sen kommer Jessica och co hit. Vi pratade om en fika först men vad 17, det är ju fredag....då kan vi äta ihop. Oftast går ju vi dit så det känns rätt att bjuda igen och så kan det vara skönt att slippa ge sig ut i kylan sent ikväll. Emelia sov en stund förut så då orkar hon med lite längre ikväll. Så med dom orden tar vi väl helg tycker jag. 


* Trevlig helg *

Av EliDa - 15 mars 2013 11:45

Jag kämpar på, sist jag gjorde en koll låg jag 39 teman efter om man räknade dagar som gått. Idag är det 32 så en liten, liten bit har jag kommit ifatt. Vi har 291 dagar kvar på året och alltså lika många teman. Men jag tänker inte ge upp, jag har fått lite ny energi till fotandet. På vissa ställen går det ju att fota flera teman på en gång. Jag har ju dessutom inget körkort så att ge sig ut med bil för en hel dags fotande är ju inte aktuellt även om det skulle vara kul. Så jag kör mitt eget race. Blir spännande att se den 31 december hur många teman jag lyckats åstadkomma. Hur går det för er andra? Är lite dålig på att kika tillbaka, men jag tar ett kik då och då. 


Källan till dagnumren hittade jag här

Av EliDa - 15 mars 2013 11:30

Bild 42/365


Inte så ofta jag åker tåg nuförtiden, igår blev det dock en resa och jag passade på att ta bilden till Tema 260 Räls när vi klivit av tåget. Vi befinner oss på Mantorps station och åker man åt hållet bilden är tagen hamnar man i Mjölby först och främst....onödigt vetande för den nyfikne 


 

Av EliDa - 15 mars 2013 08:27

Mötet på Af igår kändes hyffsat, känns som jag kan det där vid det här laget. Nu får jag vnta på en kallelse till min handläggare inom JOB så får vi se vart det leder. Efter mötet tog vi tåget hem Emelia och jag. Skulle träffa Helen så först en snabb fika och sen samtal med henne. På tosrdagar är det även sopplunch så vi stannade kvar på den och sen en stunds lek och sång på ÖF, var ett tag sen så det var kul att träffa lite nya och gamla mammor (och pappor)


Idag ska jag städa och tvätta lite, iallafall det jag orkar. Vi får hjälpas åt imorron. Ska även till Motala imorrn, Rickards pappa fyller på söndag. Men vi är ditbjudna en dag tidigare. Få se om jag orkar följa med, har en förkylning på gång. Nyser och snorar och aningen ont i halsen.....tråkigt! 


Emelia längtar till dagis, vi har ju haft en latvecka utan dagis. Hon har varit snorig och hostig och så kom snön som ett brev på posten. Det har varit skönt på sätt och vis och vi har ju inte bara suttit inne. Men på måndag hoppas att hon kan gå dit, jag får väl sparka mig i arslet helt enkelt så vi kommer iväg. 

Av EliDa - 15 mars 2013 08:08

Bild 41/365


I mitten av Tema 191 Mars slog den kommande våren bakut. Snö och mer än 10 minusgrader, alla längtar ju efter våren nu. Men kanske nästa månadsbild ser annorlunda ut. Jag vet inte om jag kommer ta på dessa björkar varje månad eller om jag ska hitta mig ett nytt månadsmotiv. Det är ju flytt på gång som sagt och då har jag inte vägarna förbi dom på samma sätt


 

Av EliDa - 15 mars 2013 08:02

Bild 40/365


Jag kom på en lite annan tolkning av Tema Framför. Det här är våran Till Salu skylt, husvisning på söndag och även tisdag. Husförsäljningen ligger ju faktsikt framför oss just idag


 

Av EliDa - 14 mars 2013 06:58

Torsdag och idag ska jag till Af på infomöte, sen ska jag gå till Helen och prata en stund. Helen är diakon på Kyrkans Hus. Är ju inte troende på något vis men det är skönt att ha någon utomstående att vända sig till när livet känns motigt. Hon finns ju även där annars också och har alltid en kram och några ord till övers. Det blir Rickard som kommer hem, han kör in mig till af så får han ta Emelia. Hon får ha en hel hemmavecka helt enkelt. Så jag ska snart ringa Kotten och meddela det. Det har varit skönt att bara vara hemma och ta dagen i våran takt. Vi har ju varit med både Jessica och Anna men idag och imorrn blir det nog lugnt. Måste börja med lite städning inför söndag. 


Igår fick jag in en dagersättning till så jag kunde handla hem mjölkoch annat akut....skönt det när det var som ett eko därinne....i kylen alltså. Innan jag ställde in det nya gjorde jag en urtorkning och slängde en massa gammalt som bara stått. Blev riktigt fint och även Rickard såg att jag fixat till. Sen att han muttrade lite över snöskottningen är en annan femma. Det var nog mest på skoj till Emelia. Jag gick ut och tog ett tag när han kom hem, även han med mjölk och andra basvaror. Men det var ju bra, nu kanske vi klarar oss några dagar till. 


Rickard och jag ja, vart är vi någonstans? Jag vet inte riktigt, det är så svårt. Nu har vi ändå sagt mer än hej men ändå inte vädrat det som hände förra veckan. Han erkände att han inte pratar lika mycket med mig, inte som förr i allafall. Jag är inte sur men avvaktande. Vet ju hur sårad jag blir när han blir arg, jag borde satt näven i bordet för länge sen. Kan gå med på att kramas men det är väl det vi gör nu. Han frågade vart jag skulle bo, vi har pratat om det men han verkar inte ha tagit till sig det. Han trodde det var hemligt, att han inte skulle få träffa oss igen. Men så kan jag ju inte göra, det är väl inte rätt mot vare sig honom eller Emelia. Förhoppningsvis när allt är klart och vi båda bor på varsitt håll så kanske vi kan börja nysta i allt, och se hur våra känslor är då. För Emelia´s skull måste vi ju kunna träffas och ha en bra relation. 

Av EliDa - 13 mars 2013 15:07

Bild 39/365


Det blev inget skoköp idag men dessa var lite läckra, riktiga vårpraliner. Tema 371 Skor fick bli en reklamskylt


 

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards