Alla inlägg under mars 2013

Av EliDa - 3 mars 2013 08:26

Igår var vi i Motala större delen av dagen, fick en god köttfärslimpa som var fylld med soltorkade tomater och mopzzarella. Rickard hjälpte till med deras dator och jag hittade nya teman till 365 Foton. Ligger ju lite efter så det var skönt att få ihop några fler bilder, har även lagt in några på tidsinställt idag. Senare idag ska vi gå till Jessica på kalas. Hon fyller år imorron. Det ser ut att bli fint vinterväder idag så vi tar en promenad bort. Sen kommer jag bo bara några minuters promenad från dom. Innan kalaset måste jag nog låta tvättmaskinen köras ett par gånger. Det blev rörigt därinne i veckan när Rickard höll på att spola rent avlopp och vattenlås och annat skit. Men då får jag väl packa undan lite av våra picknicksaker som brukar stå uppe på maskinerna därinne. 

Av EliDa - 2 mars 2013 18:56

Bild 29/365


Här har vi Emelia igen, hon lär väl dyka upp några gånger under året. Hon ville gärna ha ett hårspänne i håret häromdagen så det fick bli bilden till Tem,a 117 Hårprydnad


 

Av EliDa - 2 mars 2013 18:30

Bild 28/365


Nu är jag inte någon proffsfotograf så Tema 82 Fullmåne var inte så lätt att ta denna kväll. Men vilken måne, börjar komma fram bakom trädet och så kall vinterluft. 


 



Av EliDa - 2 mars 2013 18:25

Bild 27/365


Häromdagen var fotografen här och tog bilder på vårat hus. Han plockade undan lite växter från köksfönstren och Voila! Tema 365 Överraskning fick jag mig allt en.


 


Hade inte sett det alls innan så man kan ju fråga sig när mina stackars blommor fick vatten sist   

Av EliDa - 1 mars 2013 17:17

Mars månad är här och det märks att våren är nära. Fler timmar av ljus på dagarna....så skönt. Det har varit plusgrader några dagar och solen värmde riktigt skönt tidigare i veckan.   Bort med all snö och smuts nu så kanske dagarna går fortare. Jag har bara en vecka kvar att arbeta, fem arbetsdagar, det har gått undan. Sen är det besök på af på måndagen. Jag hoppas jag kan få vara kvar nu och jobba lite. Det kommer behövas om jag ska klara mig sen. Men det har jag ju gjort tidigare så det ska säkert gå bra. Ikväll kommer visst Rickard lite senare så jag orkar inte bry mig om att laga någon mat. Han får slänga ihop några varma mackor om han är hungrig. Ska bara ta ett röj i köket innan han kommer hem. Sen blir det slapp i soffan resten av kvällen. 

Av EliDa - 1 mars 2013 13:55


Jag fick den....lägenheten. Ohh hjärtat slog nog dubbelslag när jag såg det missade samtalet från Bostadsbolaget igår. Fick veta att jag var först på lägenheten, ville tacka ja direkt men hon jag pratade med tyckte jag skulle titta på den ändå. Så det gjorde jag och är jättenöjd, den är så fin, i nyskick nästan överallt. Det är skåpsluckorna i köket som kanske är lite trista och hallen är ganska trång. Men det kan jag leva med. Två stora sovrum och ett stort vardagsrum som är lätta att möblera. En jättesnäll tjej som bodde där nu, hon ska flytta till större med sin pojkvän och gissa vart? Jo min gamla lägenhet. Hon hade lite möbler hon ska lämna kvar till mig, bl.a en bokhylla i exakt samma utförande som den vi har nu och ett soffbord i samma serie. Det känns som det kan bli ett bra ställe att bo på och jag kommer säkert trivas bra där. 

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards