Alla inlägg den 6 juli 2013

Av EliDa - 6 juli 2013 19:58

Hade lite tur igår när jag frågade en kompis om vart soc låg, var lite osäker på det. Det låg numera i samma hus som af så jag slapp stressa mellan ställena. Kom lite sent till soc då jag (eller hon) fått fel tid men det löste sig ändå och vi pratade länge om mina möjligheter till hjälp. Vill ju inte leva på bidrag men måste ju ha en ekonomi som går runt. Som det är enligt normen ligger jag 4000 back varje månad. Det trots bostadsbidrag. Nu bör jag söka ett slags underhållsstöd man kan få vid växelvis boende för alla barnen. Ska ringa på måndag till soc igen och berätta hur jag ska göra. Ska söka för dom stora i allafall och tror även för Emelia då jag känner att vi har ganska lika umgänge Rickard och jag. Sen kan jag även få hjälp från soc om det fortfarande ligger under normen....så ett steg i taget nu. 


Idag har jag och Emelia tagit en promenad till huset, tagit in post och tittat till det. Tog en timme fram och tillbaka så det var en lagom promenad. Tog en tupplur efter lunch då både Emelia och jag låg vakna lite sent igår kväll. Grannen hade fest men det störde inte så farligt ändå. Så har vi varit i lekparken någon timme, där pratade vi med en pojke och hans mamma en lång stund. Dom bjöd även på glass så det var väldigt trevligt. Dom bodde precis vid lekparken så vi lär nog ses fler gånger i sommar. Tog även en promenad bort till macken och köpte lördagsgodis. Nu står Pippiserien på och jag slöar vid datorn. Blir väl sänggående samtidigt ikväll skulle jag tro. Men imorrn åker hon ju till mormor och jag får nog tillräckligt med egentid. 


Vi har haft en bra lördag med andra ord, ett smärre utbrott över en mössa: Emelia ville ha sin varma ugglemössa på sig när vi skulle ut....lite varmt kan jag tycka och jag lyckades få henne att ge upp den tanken även om det innebar hot om att inte gå ut och gunga  

Av EliDa - 6 juli 2013 10:29

Lekstugan hos min kusin, egenhändigt ritad och byggd av hennes sambo  

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2013 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards