Alla inlägg den 18 februari 2010

Av EliDa - 18 februari 2010 16:31

Bebis

Underhudsfettet fortsätter utvecklas

Barnet övar på sin andning, och bröstet rör sig in och ut. Det kissar och dricker runt en liter fostervatten varje dygn.
Underhudsfettet fortsätter utvecklas. Barnet ökar 2 kilo under de närmaste åtta veckorna, och ansikte och kinder blir rundare.
Om du väntar en pojke är testiklarna nu redo att vandra ned i ljumskarna.


Kroppen

Foglossning

Nu har du börjat få en riktigt stor mage! Du behöver vila, nyttig mat och massor av vätska för att må bra.
Lider du av smärtor i rygg, höfter och ljumskar? Ligament och muskler blir slappare så att livmoderhalsen och vaginan ska kunna utvidga sig lättare. Det här kallas bäckenuppluckring eller foglossning och kan skilja sig mycket från en kvinna till en annan. Vissa kvinnor får ont tidigt och kan ha problem genom hela graviditeten, medan andra bara känner hur ljumskarna drar och känner sig lite stela.


Källa: Libero

Av EliDa - 18 februari 2010 16:16

Idag är ännu en vecka tillryggalagd, börjar kännas att vi snart är framme vid målet....längtar.

Igår var det dags för ett kort Bmbesök & glukosbelastningen. Det känns så mycket värre att få ett stick i fingret än att bli stucken i armen för blodprov, ville helst dra bort handen   Efter sticket fick jag slå mig ner i väntrummet & blev serverad den delikata sockerlösningen, såg ut som vanligt vatten men smakade vedervärdigt. Minns att det gick bra mycket lättare att ha citron i men det får man ju inte längre. Värdena var bra både innan & efter drinken så jag får fortsätta äta & dricka som vanligt. Vågen visade på + 1 Kg sen förra gången så totalt har jag gått upp 5, känns skönt att det inte har så stor uppgång & då är jag också lite svullen om vrister & fötter.

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards