Alla inlägg under april 2013

Av EliDa - 30 april 2013 19:28

Det är sista April idag....Valborg med andra ord, men inget vi firar i år. Sitter skönt i soffan medans det blåser vårstorm utanför. För en stund sen kom Rickard och hämtade Emelia. Får bli lite pappa/dotter tid.

Av EliDa - 28 april 2013 20:27

Flytten är klar och det är mest finlir kvar. En massa spring och bärande har satt spår i rygg och fötter. Har nu tagit en varm dusch och tagit hand om ömma fötter.

Barnen har kommit och börjat fixa till i sina rum. Emelia fann sig också till rätta men hon har varit lite ledsen pga trötthet. Då då ville hon hem till pappa....jobbigt för mammahjärtat även om jag förstår att hon inte menade illa. Nu har hon somnat och sover skönt i min säng.

Av EliDa - 26 april 2013 07:08

Fick hämta nycklarna igår.....tack Bostadsbolaget. Jag tog med lite saker bort med hjälp av Jessica och Fredrik, plockade upp ett par kartonger som jag tog med hem igen. Blir lite fix idag under tiden Emelia är på dagis och så får vi se om jag hinner få dit något i eftermiddag. Få se när jag hinner skriva nästa gång för det dröjer nog ett tag innan jag får bredband i lägenheten. Blir kanske något inlägg från mobilen, kan ju surfa lite i den i allafall. Så jag säger på återseende så länge   

Av EliDa - 24 april 2013 09:35

Bild 58/365


Tema 250 Regn kom det en del av innan helgen, då är det skönt att bara få vara inne


 

Av EliDa - 24 april 2013 09:34

Bild 57/365


Några Tema 346 Vårblommor har vi i trädgården


 


Av EliDa - 24 april 2013 09:27

Bild 56/365


Häromdagen kom jag in i Emelia´s rum och fick syn på denna Tema 272 Skugga på väggen. Solen reflekterade sig i en bilruta och skuggade av det som finns i hennes fönster. En stund senare försvann den....häftigt :)

 

Av EliDa - 22 april 2013 15:32

Igår packade dom stora ner det mesta i sina rum, bara lite småplock kvar som jag hinner i veckan. Jag har en del porslin och glas kvar + annat från köket. Men jag hinner nog med det också, sen får jag packa upp och komma tillbaka med tomma kartonger så vi kan gå igenom vinden. Jag ringde Bostadsbolaget förut, skulle återkomma på fredag fm. Men jag ringer sent på torsdag tänkte jag. Så hoppas jag på att nycklarna kan hämtas under fredagen, planen är ju att komma in till helgen. Nu börjar det kännas att tiden gått snabbt trots allt, trots alla dessa sega dagar och den låååånga väntan. Ska få hjälp att köra saker till barnen sen så då ska jag in på macken och hyra släp. 

 

4 dagar kvar

Av EliDa - 22 april 2013 15:26


Idag tillbringar Emelia och jag mestadels av tiden på övervåningen....Rickard är magsjuk. Det konstiga är att barnen kräktes ett par gånger och mådde bättre efter en natts sömn. Rickard började inatt och mår fortfarande dåligt. Känns inte längre som om utan när nu för min del....vill inte! På dagis var det lugnt men vi stannade hemma eftersom vi kanske för smittan med oss. Få se om vi går imorron, eller stannar hemma en dag till. 


Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10
11
12
13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards