Alla inlägg under juli 2013

Av EliDa - 29 juli 2013 16:23

Usel uppdatering sista veckan, dagarna består ju av Miroi för min del och sommarlov för ungarna. Jag får försöka komma ifatt lite den här veckan. Beror på hur mycket jag är här hemma. Just nu är jag barnledig, då alla tre är hos sina pappor. Jag har varit ute och gått två varv i spåret...jajjamän   Har fått lite motivation till ett i allafall lite smalare liv, så nya skor och sportlurar som sitter kvar och tål lite mer har Rickard hjälpt mig med. Dessutom en bra sportapp i telefonen. Men min mobil är lite galen för gps:en visar totaltokigt emellanåt....gick samma varv men det ser ut som jag tagit en avstickare på flera ställen   Till hösten blir det ett gymkort också tänkte både Rickard och jag. 



Av EliDa - 21 juli 2013 07:44

Uppe med tuppen idag för att tvätta...roligt värre. Men det var inte så mycket så det är snart gjort. Det är söndag idag, vaknade med sån där jobbig vemodskänsla. Vet inte varför, dom stora är ju här och ska vara en vecka till. Kanske är det känslan av att vakna ensam, att imorrn är det dags för åtgärd igen...jag vet inte. Det brukar kännas bättre framåt dan men det känns inte kul att vakna och känna sig deppig. Emelia är ju hos Rickard, inte träffat henne sen i torsdags så jag hoppas jag hinner göra det idag. JAg och dom stora ska in till Linköping och utnyttja min inflyttningspresent från Tina senare idag. Bio med godis/snacks och ev glass på Bosses Glassbar efteråt om vi orkar annars sparar vi det till en annan dag.


Igår var Isabella och jag en sväng på Ikano, med kompisen Erika och mamma Jenny. Där skulle tjern ta hål i öronen, två vardera...ett brevid dom som redan fanns och ett uppe i brosket. Blev riktigt fint på dom. Shoppade ett par småsaker....ny plånbok, en planch till K och stickesbok till Emelia. Trodde ju det ingick några stickers men den var helt tom. Så när vi stannade på CG blev det bokmärken och lim så får vi börja där. Tänkte ha det som belöningssystem när hon är duktig och kissar på toaletten, dags att börja nu kanske. Förhoppningsvis blir det en liten morot, att få välja märke och klistra in. 

Av EliDa - 18 juli 2013 07:36


Hipp Hipp Hurra för Pappa/Morfar idag

Kram från Elisabeth, Rickard

Isabella, Kristoffer & Emelia 

Av EliDa - 13 juli 2013 09:38

Uppdateringsdags kanske? 


Tur att jag gick när jag gick i onsdags för sen regnade det konstant under hela dagen. Hörde någon enstaka åskknall men det var nog värre i Linköping. Till slut fick jag hem Emelia, hon och mamma kom med tåget. Men så hade mamma glömt sin ryggsäck med allt i på Lagerhaus. Vi skulle ju äta kassler som hon hade med sig och så skulle hon sova här så jag i allafall kunde gå på Miroi halva dagen. Det var bara för henne att ta tåget tillbaka, in till city, hämta ryggan och så tillbaka hit igen. Stackars mamma   Men vi kunde skratta åt det också och mat fick vi till slut. Hon löste ju dygnskort så det kunde jag låna in till Mjölby så vi utnyttjade ju iallafall det. 


Igår löste jag ett 30-dagars (fått lite hjälp med pengar) så tog jag och Emelia tåget in till Mjölby, packade med fika och badkläder. Hade några mysiga timmar på Lundbybadet, träffade en gammal jobbarkompis så pratade lite med henne. Eftermiddagen och kvällen blev lugn och slapp här. Emelia somnade vid 8 så då satte jag mig och såg en film. Inga planer idag så vi får väl se vad vi ska hitta på.....gunga är något som någon längtar efter. 

Av EliDa - 10 juli 2013 07:47

Ingen Emelia hemma än....sicken unge   Pratade lite med henne igår kväll och då blev hon ledsen och sa att hon ville komma hem. Men mamma och jag hade redan bestämt att det var bättre idag på fm. Har tvättstugan nu på morgonen och så ska jag gå en sväng till huset. Får nog ta och göra det om en liten stund när jag varit i tvättstugan. Det mulnar på ute och jag har ingen större lust att bli dränkt i regn. Det hade i allafall varit bra hos mormor, dom var och badade på ett Plaskis som finns i Johannelund.


Jag satt inne hos Sandra ett par timmar igår kväll, det var skönt att ha lite sällskap. Men så slutade kvällen i allafall med att jag blev ledsen....när jag pratade med Rickard och han återigen drar upp det här med ekonomi och körkort. Fan, blir så sårad....han skrev senare att det inte var meningen att göra mig ledsen. Men då var det redan försent så jag sket i det messet...han kan få våndas lite. Som om man inte känner sig tillräckligt misslyckad.....Nä, nu måste jag gå så jag får den där promenaden gjord. 

Av EliDa - 9 juli 2013 07:13

Ska snart åka in till MIROI igen, svårt att säga hur det kommer bli men igår var det rätt okej. Emelia har det bra hos mormor och saknar inte mig ett dugg, ville inte ens prata i telefon  Medans jag saknade henne rätt mycket igår, det kändes tungt och ensamt. Men har i allafall sovit gott inatt och idag får jag förmodligen hem henne igen. Vet inte om jag åker dit eller om mamma kommer med henne, vi skulle höras under dagen. Imorrn är det ingen åtgärd sen får jag se på torsdag och fredag hur jag ska lösa det med barnvakt. Mamma kunde ta henne då med men det blir ju ett himla åkande för henne. Jaja, det löser sig nog med det också, nu ska jag fixa lite frukost och sånt som ska med. 

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2013 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards