Alla inlägg under september 2010

Av EliDa - 30 september 2010 21:43

Det blev en härlig promenad, jag tog den s.k Vetarundan, det tog lite över en timme men då träffade jag Ing-Britt, en kompis mamma så vi snackade bort en stund. Stannade även till på macken. Det var precis lagom kallt/varmt ute och Emelia hade det bra i vagnen. När vädret är bra fäller jag ner sufletten på vagnen så hon får njuta av frisk luft och spana in vad som händer runtomkring innan hon somnar av gunget.


Det är inte bara jag som vill shoppa, Rickard sitter i skrivande stund och letar ny bil, eller inte ny ny utan en bättre begagnad. Bilen vi har nu börjar falla isär och det är ju inte billigt med reservdelar och hålla på att laga och laga om heller. Han är nog inne på Citroën igen men möjligen en C5 istället för Xsara som vi har nu. Den är lite större i baksätet och det känns som det behövs nu när vi ska sitta tre därbak ibland. Jag lämnar den biten med bilköp åt honom, bara det inte blir en grön igen   

Av EliDa - 30 september 2010 13:07

Jag har beställt lite kläder igen, leggings och två långa tröjor till moi och en overall till Emelia. Hon lär ju mest sitta i vagnen denna höst och vinter med åkpåse dessutom så jag hoppas en flecceliknande overall ska räcka i allafall till att börja med. Hon har dessutom en overall i mer täckmaterial i strl 80 som brorsan hade när han var bebis. En ljusblå med Snobben på, jättefin. Den jag köpte idag är i svart med vitt foder med svarta stjärnor på. Vantar i samma mönster följer också med och så är det svarta tossor med tassavtryck, öron och en diskret applikation på vänstra sidan. Visst är den fin och gissa om ungen kommer bli bedårande i den   


 


Overallen kommer från Ellos och finns i rosa och ljusbrun

Av EliDa - 30 september 2010 12:32

Det har inte blivit så mycket gjort här idag, inte som det borde kanske. Har plockat ur diskmaskinen och i med nytt. Det nya fyllde upp rätt bra så det var lika bra att köra en omgång till. Jag har även en maskin tvätt att slänga på tork, det finns nog tvätt till en maskin till.


Mys med Emelia har det ändå blivit, vi låg och drog oss till kvart över åtta imorse. Då hade jag vaknat ett antal gånger av både det ena och det andra. Hon har sovit en omgång till och har fortfarande nattsärken på sig. Ska väl försöka få ork till en promenad senare.


I morse var det minusgrader och frost ute men nu är det nog ganska skönt ute, älskar den här årstiden, innan allt faller till marken och det är grått och trist. Får ge mig ut på en härlig höstpromenad och ta med kameran.

Av EliDa - 30 september 2010 10:07

 



Jag tävlar om en fleecejacka i Alicesmammas blogg.
Tävlingen sponsras av Baboonbarn.
Tävla HÄR du med!

Av EliDa - 29 september 2010 21:11

 

Jag tävlar om en matstol från BabyBjörn® hos Agnes!

Av EliDa - 29 september 2010 20:17

Det blev ingen lång dag idag, lämnade Länsstyrelsen 10.40 ungefär, vissa satt kvar med korrekturläsning av listor. Men det fanns inget mer kvar så jag ringde Älsklingen så han kom och hämtade mig, satte mig på bibblan under tiden och läste en tidning.Trots att vi slutade så tidigt fick vi betalt till 17.00, det var en bra deal.


Jag och Emelia sov middag ihop förut, det var så skönt för imorse var jag så trött så jag höll på att somna i duschen. Resten av eftermiddagen har det varit lite gnälligt, trött och hungrig har hon också varit i flera gånger. Hon fick gröt som sista kvällsmål och så fick hon faktiskt en Alvedon supp, sitt livs första. Tog tempen innan som stannade på 37.5 så lite feber har hon säkert eftersom en annan gång hade hon bara 36.2 Förhoppningsvis sover hon bättre inatt, hon har ju vaknat två kvällar precis i samband med att Rickard och jag gått och lagt oss.


Imorrn blir det lite plock, städ och tvätt och självklart en massa gos   

Av EliDa - 28 september 2010 20:40

Min lilla hemlighetsplan gick i stöpet    Hade jag kommit fem minuter tidigare så kanske jag kommit med....som hårmodell. En frisör i stan sökte lite folk och det hade varit sååå skönt att få klippa av sig en massa hår och få lite färg kanske. Men jag får väl ta saxen i egna händer   


Sitter här ensam, Emelia sover och Älsklingen åkte till jobbet en stund. Vi går om varann vissa dagar känns det som men så är det väl för många. Idag har dom haft fullt upp, först babysång sen Bvc och därifrån promenad till City Gross. Rickard tyckte det var lite pinsamt på babysången, han kan ju inte sånger och rörelser, sen vara ensam pappa bland alla mammor kan nog också vara svårt. Det var visserligen en annan pappa med men han var ju med sin sambo. Jag är ändå glad och stolt att han gick dit och nästa vecka får jag gå dit igen *saknat*


Bvc hade det också gått bra förutom att Emelia hade gråtit förtvivlat när sprutorna togs, förstår Rickards känsla av att höra henne gråta så, det gör ju ont i en själv också. Hon väger 7900 gram, är 64 cm lång och har 43 cm i huvudomfång. Även idag skrek hon hysteriskt när läkaren gjorde undersökningen, reagerade likadant som förra gången han skulle titta på henne. Tror inte deras personkemi stämmer för det är inte våran Emelia som reagerar så, det brukar gå över ganska snabbt och sen är hon en solstråle igen. Nu återstår bara att se om hon får feber inatt, mamma´s älskade tjej   


Av EliDa - 27 september 2010 21:27

Det blev inte mycket övertid idag, vi gick för att ta en snabb fika vid 18-tiden och när vi kom tillbaka var sista påsen för dagen utdelad och inget att korrekturläsa heller. Verkar som räkningen ligger bra i fas för det skulle bli ungefär samma tid imorron. På onsdag ska ju allt vara klart, även om det är roligt så ska det bli skönt att få vara hemma igen och vila skallen. Vi sitter ca 80 personer i en bunkerliknande lokal längst in på länsstyrelsen. Inga fönster, dålig ventilation/luft och ganska varmt emellanåt.Inte världens bästa arbetsplats men det går för en kort period.


Dom stora är hos sin pappa igen, det kändes tomt redan igår men en vecka går ju snabbt. Rickard och Emelia har varit lite i trädgården och monterat ner studsmattan. Lilla Fröken har tydligen varit lite gnällig idag, hon är nog inte riktigt 100 % pigg. Hon låter som en liten kråka, är väldigt pipig ocg raspig på rösten. Hon har fingrarna i munnen nästan hela tiden. Det är lite bubbligt på vissa ställen i munnen och det skulle inte förvåna mig om det blir popcorneffekt när tänderna väl kommer. Imorrn är det ju 6-månaderskontroll med läkarundersökning och vaccination. Känns trist att inte få vara med, om nu inte Emelia är så pass dålig att Rickard får skjuta på tiden. Det är ju inte bra om hon är sjuk. Återstår att se imorron   

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards