Alla inlägg under april 2011

Av EliDa - 30 april 2011 17:50

Voltarenen hjälper väl sådär, det blir lindrigare tillfälligt men som det känns nu blir det läkaren på måndag, då har jag ätit tabletterna i fem dagar och mer bör man ju inte äta utan läkare ordination. Dessutom kanske jag behöver något starkare eller äta dom lite längre eftersom jag gått ganska länge och haft ont. 


I torsdags tog jag och Emelia tåget till Vikingstad där vi spenderade dagen med Karin och Olle. Det blev en heldag, Rickard körde ändå Campus så vi kom nog hem ungefär samtidigt. Emelia sov 45 minuter på hela da´n, det fanns så mycket annat som lockade mer än att sova. Hon slog ihop på tåget hem och vaknade bara till för pjyamas och välling innan hon somnade om igen.


Igår var vi hemma på da´n, körde en maskin tvätt och diskmaskinen. Borde städat lite men jag orkade bara inte. På kvällen var det det traditionella Våreldsfirandet på Klämman så jag stoppade ner Emelia och traskade dit. Vi stannade lite lagom länge, brasan brann ut ganska snabbt och det blev kyligt när solen gick ner.Men hann i alla fall snacka med lite kändisar och träffa Kristoffer, Emelia blev så glad av att träffa honom och ville genast upp i hans famn. isabella såg vi inte till, hon hann inte dit innan vi gick hem tyvärr. 


Idag har Rickard fixat med grinden i trappan innan vi åkte till Ikano där vi handlade paket till Alicia, Emelias kusin som fyllde 5 år i tisdags, vi ska på kalas dit imorron. Köpte även lite nya kläder för ett presentkort som Emelia fick igår av Rickards andra bror med familj. Där funkade definitivt inte Posten ordentligt, vi fick nämligen hämta ut det själv då det aldrig kom pga en lapp som vi skickade in efter att portot var för litet. Många turer och det känns skönt att vi fick kortet till slut då det faktiskt var ett pengavärde i det också. Blev även ett par nya linnen till mig och lite annat småskit.


Nu står potatisgratängen i ugnen och grillen är igång. Det blir en lugn hemmakväll för våran del trots Valborgsmässoafton. Emelia är i skrivande stund supertrött så snart blir det sängen för hennes del.

Av EliDa - 29 april 2011 08:47


För ett tag sen så fick jag hem ett paket från Buzzador men kunde inte hämta ut det på en gång då jag var sjuk just då.  Nu är snart kampanjen slut och vi har hunnit prova och Buzza Nestlés fruktsmoothies med smakerna persika/banan och mango/ananas/banan. Emelia gillade båda smakerna och jag smakade själv men tyckte väl att banansmaken tog över lite och skulle gärna se att det fanns en utan banan. Trots det kommer jag säkert köpa dessa igen då det är ett bra mellanmål som är lätt att ha med sig och även en liten törstsläckare nu i sommar.


Vi har även bjudit kompisarna på barnsången på smoothies till fikat och dom har varit väldigt populära. Dom allra flesta klarar av att få i sig drycken med sugröret men det gick lika bra att hälla över den i en pipmugg eller flaska. 


Tack Buzzador och Nestlé för dom goda smoothiersarna


 

Vill du också bli en Buzzador och utan kostnad testa olika produkter och tjänster?

Hur länge det dröjer innan du kommer med i din första kampanj kan variera från någon vecka till månader beroende på hur väl du passar in i de kommande kampanjerna.

När det finns möjlighet att komma med i en kampanj så får du besked om det via mail.


Mitt namn på Buzzador är Mamma970210 och via denna länk kan du följa några instruktioner för att registrera dig, då får även jag några poäng som tack för att jag tipsat dig. Sen är det bara att vänta på en kampanjinbjudan.

Av EliDa - 27 april 2011 15:15

 

Du behöver:

400 g kycklingfilé
1 hönsbuljongtärning
Vatten
1 burk pineapple-salsa/tacosås
1 stor ask (300 gram) philadelphiaost
8 små tortillabröd
Riven ost


Gör så här:

* Koka kycklingen med buljongtärningen, låt kallna och skär sen i mindre bitar
* Blanda ihop en röra på salsan och philadelphiaost, blanda i kycklingen
* Fördela röran på bröden, rulla ihop och lägg i gratängform
* Strö över önskad mängd riven ost och gratinera i 200 grader tills osten smält och fått fin färg, ca 20 minuter
* Servera med en god sallad och ev tacochips

Av EliDa - 27 april 2011 13:49

I över en månad har jag gått och haft mer eller mindre ont i vänstra armen, den har känts överbelastad och det känns riktigt ansträngt när jag bär och lyfter Emelia. Jag är inte den som söker hjälp på Vc i första taget, har två gånger blivit riktigt dålig pga bemötandet när jag sökt hjälp.


Men nu måste jag känner jag, armen värker som f*n och det börjar liksom bli en brännande känsla. Inatt tyckte jag mig även känna att armen var varmare på vissa ställen än den andra armen. Imorse blev jag uppringd och fick efter några minuter en tid på måndag morron. Tills dess ska jag testa att stoppa i mig Voltaren, kan ju hoppas det lindrar något så får vi se vad läkaren säger när jag kommer dit om det inte blir bättre innan dess....eller sämre för då skulle jag ringa igen.


 

Av EliDa - 26 april 2011 20:28

Ibland gör man impulssaker och den här gången står min kära Sambo för dom dumheterna    Han har i omgångar funderat på att vi behöver ny bil, ja inte ny ny utan bättre begagnad. Han har nu spanat in än men hade inte riktigt bestämt sig. Igår fick han för sig att sätta ut bilen vi har hade på Blocket, 15 000 satte han som pris. Han hade nog inte riktigt räknat med att få den såld då det ligger en herrans massa annonser ute. Han fick ett par mail igår men inget som bestämdes om affär. Idag ringer han på lunchen, då är han ute och kollar bil för det har ringt en kille från Malmö, erbjudit 13 000 och kommer och hämtar den NU.


Så Rickard kom hem på lunchen, snabbstädade bilen och plockar ihop sakerna till den och sticker iväg igen för köparen är redan framme i Mjölby (Hej X2000) Så nu är vi en bil kort, har en lånad bil och bestämt köp om en bil som ska vara klar om en vecka. Vi behåller Citroën Xsara, byter grön mot röd, automat mot manuellt (Det tydligen bli en sommar med övningskörning) lite mer funktioner som är hela (Centrallås och handskfack) midjebälte mitten bak mot trepunktsbälte på samma plats. Den ser helt okej ut på bilderna och var ganska ny inne på handlarstället så där skulle dom fixa till den, besikta den och göra den fit for fight för våran familj. 10 000 in i köpet och resterande till sparande tills vidare. Blir nog bra det här....trots impulsivitet  

Av EliDa - 26 april 2011 18:28

Idag när vi kom ner till vagnen från barnsången så var den full med presenter    Trodde någon ställt fel men det visade sig vara paket till Emelia från Rickards kusin Caroline med familj *Tack så jättemycket* Jag misstänker att det var Lotta som lämnat det där då hon också var på barnsången, inget sa hon heller 


Blev i allafall väldigt glatt överraskad och jag hoppas vi får möjlighet att bjuda på fika som tack någon dag. När Emelia sovit klart sin sovstund så öppnade vi paket tillsammans. Det var verklighen toppensaker i alla paketen:

* En härligt gosig morronrock strl 98/104 som kommer passa pefekt att mysa i efter utomhusbad i sommar (Som vi självklart hoppas på att det blir mycket av)

* Ett hjärta i trä med texten Här bor en liten prinsessa att hänga på dörren (Får bli väggen så länge då vi saknar dörr)

* Ett sandset med spade, kratta och fyra olika formar

* Ett sandset med hink, sil, vattenkanna, kratta, spade, en liten sandform och en extra kratta


 

Tack så jättemycket än en gång, som ni ser så älskar hon redan morronrocken   


Uppdatering 19.32: Det visade sig vara Charlotte som lämnat paketen, men det var även paket från Hugo. Om jag minns rätt så satt kortet på morgonrocken så den var från Caroline med familj och det övriga från Charlotte med familj

Ett stort tack även till er, får bli fika snart så vi får tacka på ett ordentligt sätt.

Av EliDa - 25 april 2011 20:16

Påskhelgen 2011 börjar gå mot sitt slut, en påsk med helt underbart försommarväder, soligt och varmt 


Igår packade vi in oss i bilen för ca en timmes resa ner mot Vida Vättern och torpet. Där åt vi god påskmat, promenerade, letade påskägg och umgicks med Rickards föräldrar, bröder med familjer och Rickards mormor. Väldigt trevligt och klockan var närmare halv åtta på kvällen när vi kom hem. Barnen fick ju leta påskägg med hjälp av varsin skattkarta och även Emelia fick leta


I hennes påse låg det två gosedjur, en nalle och en tupp som gal Kuckeliku när man tryckte på den. Emelia fick även en födelsedagspeng av gammelmormor, den blir det ett köp av sandlåda tänkte vi. Kollade in en snäcka i plast på CG men vi bestämde att vi ska köpa en ordentlig i trä istället. Vi har ju plats o ch den i plast var lite liten, kanske mer lagom som pool i sommar.


Emelia hade små söta tofsar dagen till ära

Idag lämnade vi barnen redan vid lunch, dom skulle tillsammans med bonusmamman och farmor/farfar överraska sin pappa som fyllde 40 igår Vi lämnade av dom där dom skulle äta sen fortsatte vi mot Valla. Vi hade tänkt kolla in djuren tillsammans med Emelia och äta glass i solen. Dessvärre fanns det inga djur ute utan dom hittade vi i stallarna. Hon fick lite panik inne hos getterna, dom var väl lite otäcka. Hos dom mindre djuren (kaniner, marsvin, höns) gick det lite lättare. Glassen var nästan slut i den kiosk som var öppen så vi fortsatte upp mot Gamla Linköping där vi hittade glass i ett litet café. träffade även på en kusin som jag inte träffar varje dag, det var oväntat men roligt. Skogen mellan Valla och Gamla Linköping var full av vitsippor, jättefint


Av EliDa - 23 april 2011 09:27

 


Ägg till frukost på Påskafton kändes som ett nödvändigt ont så nästan två har jag stoppat i mig + en knäcke och lite juice. Har även nallat ur det andra ägget (skålen) som Påskharen lämnade igår, bra att börja dagen med godis.....kanske inte   Han lämnade även ägg till barnen, godis till dom stora och en liten leksak till minstingen. Det tog inte många sekunder innan barnen hittade sina ägg, finns inte så många platser att gömma dom på i trädgården. Dessutom tror jag inte dom tror på att det var Påskharen som for förbi i trädgården....utan mamman.


Igår tillbringade vi dagen i trädgården och med lite städning inomhus. Rickard kämpade med att gräva upp gjutna plintar som altanen har vilat på, inga små saker. Dom hade kunnat bära upp Eiffeltornet   Kanske inte men bra stora för en altan var dom. Tror det är två kvar men dom får vänta då sambon jobbar idag. Få se vad vi andra ska hitta på, Isabella sov hos en kompis inatt så hon kommer väl inte hem än. Det ser i allafall ut att bli ännu en solig dag, så vi får väl se till att komma ut under dagen.


Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
<<< April 2011 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards