Alla inlägg under augusti 2011

Av EliDa - 31 augusti 2011 10:10

Emelia är som en liten popcornkastrull i munnen.....både när det gäller tänder och ordsvammel. Igår när vi bytte blöja fick jag syn på ännu en kindtand, den här gången uppe på högra sidan. Så nu är det alltså elva tänder sammanlagt, inte undra på att hon inte är riktigt bra i magen än. 


När det gäller talet så har det tillkommit både nya ord och ljud:

Boppa: Betyder förmodligen strumpa...Hon hittade min på golvet och tog tag i den och gick omkring med samtidigt som hon sa boppa, boppa, boppa ....sötungen.

Kocka: Klocka såklart och så tittar hon upp i taket och letar. Vi har nämligen inga klockor på väggarna utan den tydligaste vi har är Rickards väckarklocka som displayen vinklas upp i taket på. Stackars barn, när man frågar vad klockan eller lampan är så får hon börja nacken och titta upp i taket   


Hon har även lärt sig härma häst och ko i dagarna. Sen går hon ofta omkring och säger Otti, otti, otti....har ingen aning om vad det betyder men gulligt är det. (Kanske kan vara Kristoffer, kom jag på men han är ju inte här nu)


Hon går nästan hela tiden nu, det är bara när hon ramlar som hon kryper till närmsta stöd för att ta hjälp att komma upp. När hon går mellan rummen så tar hon ofta stöd mot dörrkarmarna för att kliva över trösklarna men det är nog en balanssak att lära sig. 


Igår klippte vi hennes lugg, hon hade flera långa strån som stack henne i ögonen. Håret har ju växt riktigt ordentligt under sommaren så nu ska jag snart se om jag får sätta upp ett par tofsar igen. 


På måndag börjar dagis och snart ska vi ha barnvakt över natten till henne om allt går bra. Rickard och jag ska gå på bio och äta mat ute i samband med att han fyller år senare i september. Vi fick ju biokort inkl barnvakt av R´s föräldrar i julklapp och har inte utnyttjat det ännu men nu kände vi att det är dags att vi får lite egentid. 

Av EliDa - 31 augusti 2011 08:33

 

Jag tävlar om ett par Molo eller Hummel från Barnskobutiken hos Agnes!

Av EliDa - 31 augusti 2011 08:23


Jag tävlar om ett presentkort från Kotteshoppen.se hos Agnes!

Av EliDa - 30 augusti 2011 18:00

Aldrig har väl två veckor gått så fort som förra veckan ;) I fredgas kom ett sms från Tre om att min beställning var skickad. Wow vad snabbt det gick tänkte jag och var beredd att få vänta åtminstone tills efter helgen. Men nää, ett par timmar senare kom det ett Sms till, nu från Shell och Posten att mitt paket från Tre fanns att hämta ut. Tjohoo vad kul att slippa vänta så länge som jag var inställd på från början. Nu har jag börjat lära känna telefonen och lära mig hantera den då det är lite skillnad mot min andra....både i storlek och användarsätt


 



Än så länge är jag supernöjd

Av EliDa - 30 augusti 2011 17:45

I fredags hämtade jag ut ett stort paket från Buzzador, fyllt till bredden med produkter från Vanish




Tre burkar: 

* Vanish Oxi Action Pulver (rosa)

* Vanish Crystal White Pulver (vit)

* Vanish Extra Hygiene Pulver (rosa/grön)


Två flaskor flytande medel:

* Vanish Oxi Action Gel (rosa)

* Vanish Crystal White Gel (vit)


Två Sprayflaskor

* Vanish Förbehandlarspray (rosa)

* Vanish Soffa och matta spray (rosa/blå)


+ 10 påsar med Vanish Oxi Action att dela ut till vänner (7 varav 2 bortlovade kvar) mot lite respons och åsikter :)


Ska bli spännande att testa dessa produkter och jag får återkomma med resultat i senare inlägg.


* * * * * * * * * * * * * * * * * * * *


Vill du också bli en Buzzador och utan kostnad testa olika produkter och tjänster?

Hur länge det dröjer innan du kommer med i din första kampanj kan variera från någon vecka till månader beroende på hur väl du passar in i de kommande kampanjerna.

När det finns möjlighet att komma med i en kampanj så får du besked om det via mail.

Mitt namn på Buzzador är Mamma970210 och via denna länk kan du följa några instruktioner för att registrera dig, då får även jag några poäng som tack för att jag tipsat dig. Sen är det bara att vänta på en kampanjinbjudan

Av EliDa - 30 augusti 2011 07:35

Nu är det dags att Blogga lite igen tycker jag....eller? Får samla ihop dagarna som gått i ett inlägg. 


I torsdags blev det ju mat från McDonalds eftersom det var eko i köket. Isabella och jag åt våran favorit McFeast men i någon Deluxevariant. Kristoffer och Emelia fick Happy Meal, K med en extra burgare. han var hungrig efter fotbollsträningen. E fick burgare hon också, men satt väl sen mest och kladdade med den. Hon var väl för trött och mest sugen på att äta välling och sova.

 

I fredags roade vi oss med att sitta på skohyllan Skorna är väl det roligaste att riva omkring i och nu när hon går omkring kan man hitta hennes ena....eller båda skor lite här och var. Oftast i lära gå vagnen bland andra leksaker.

Vi hade även besök av Jessica och Melvin och Jessicas kompis Maria som J hade glömt bort skulle komma så hon fick leta sig hit istället....bara roligt   Vi åt lunch och fikade och Emelia fick prova på att sitta på vanlig stol, gick ju bra och där trivdes hon


 

I lördags hade Kristoffer sammandrag i Mjölby så då packade vi matsäckskorg och begav oss dit för tre fotbollsmatcher. 2 x 15 minuter så sista matchen var dom ju skittrötta och orkade knappt spela. Det känns som det blir för mycket. 90 minuters speltid med bara några minuters vila emellan.....dom är ju bara 9 år. Men dom spelade bra och kämpade på trots allt.


   Det är inte lätt att gå med klumpiga skor i tjock gräs men några steg gick hon allt :)


I söndags var vi bara hemma och tog det lugnt, kan inte ha hänt något särskilt för jag har inget minne av det i alla fall.


Igår måndag blev det ett besök på Öf, det var ju sista för oss på ett tag. Nästa måndag börjar inskolningen så det här är sista veckan vi får vara hemma och mysa. Jessica hängde med hem på lunch igen, blir lätt så när hon har en bit hem och inget körkort hon heller. Det blir att umgås även idag, går nog hem till Anna sen.

Av EliDa - 28 augusti 2011 09:51

Bloggtorka, fast jag har lite att skriva om men jag orkar inte riktigt. Småförkyld och trött så jag ska lägga mig en stund. Hoppas jag kan återkomma senare. 

Av EliDa - 25 augusti 2011 17:57

Nu har kindtanden på andra sidan spruckit fram, såg det förut när hon låg i vagnen och gapade. Det var rätt rött och svullet runt om men det verkar som det värsta onda är över. Skönt att hon är pigg och glad igen....och går, nu släpper hon möbler och annat hon tar stöd mot och går alldeles självmant från punkt A till punkt B. Är så glad och stolt och hon också, hon är så jäkla söt när hon trampar iväg. Igår sprang hon nästan, det var så överkroppen inte hängde med och det slutade ju såklart med att hon stod på knä innan hon kom fram till mig.


Hon har sagt ett ord ganska länge....dode, det betyder fluga för hon säger det när hon ser flugorna vi har som husdjur (ovälkomna sådana) Nu ska jag fixa iordning lite här, R kommer snart hem med mat. Det är eko i kyl och frys och vem orkar handla utan mat i magen. Så det får bli skräpmat idag så kanske vi orkar handla lite senare så det finns något hemma imorron. 

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards