Alla inlägg under november 2012

Av EliDa - 12 november 2012 12:22

Jag blir tokig, det här verkar bli en höst då Emelia knappt hinner bli frisk förrens det är dags igen. Hela höstlovsveckan hade hon ju ögoninfektion. Förra veckan fick hon vara på dagis, men hon var lite snorig. Men det är tydligen alla mer eller mindre på avdelningen. I helgen har det tilltagit, mer snor och mer hosta med andra ord.......*bahhhh* Inatt har hon hostat så hon sov lite längre i morse och fick därför vara hemma. Varm i pannan men ingen direkt feber så hon fick åka med och handla, fick hjälp av  Jessica och Fredrik *Tack* Fan vad jag hatar att vara beroende av Rickard, att alltid behöva vänta och när han jobbar som han gör eller hjälper alla andra så blir jag strandsatt. Jättekul att det ekar i kylen när barnen kommer idag, men det har vi fixat tillfälligt. Nu ligger Emelia nerbäddad i soffan och kollar "apsideisi" (I drömmarnas trädgård) Imorrn är det Nallefest på dagis och förra gången det var så var hon också sjuk. Men jag tror nog hon kan gå den korta stunden om hon är som hon är idag för hon ligger ju inte utslagen. Vill så gärna att hon ska få vara med om det även om hon inte är direkt medveten om vad som ska hända imorrn än. Men vi får väl se hur det utvecklar sig under eftermiddagen. 

Av EliDa - 4 november 2012 11:03

BusFia under klippningen i måndags

Fotograf: Kristoffer 


I onsdags hade vi tid på Bvc för Emelia´s 2½ årskontroll. Hade ringt vc dan innan och kollat om det var ok att vi kom dit trots ögat. Vi fick sitta i väntrummet en stund och det var kul med lite nya saker att leka med. Inne hs Eva fick vi sen svara på några frågor på ett papper och där var allt tipp topp. Vid vägningen blev Emelia för blyg och ville inte riktigt kliva upp själv. Så Pappa fick rycka in och väga först dom båda och sen sig själv. Vilket gav en vikt på 15, 2 kg. Mätning av längden var inte heller lätt då det var svårt att få henne att stå precis vid väggen och mätstickan. Där blev det en längd på 89 cm medans R har mätt henne till ungefär 92 cm. Så vi tog något mitt emellan.....90 cm lång alltså :) Hon följer sin kurvor och det är ju huvudsaken. Sen var det dags för Väskan, en väska med olika saker: boll, tallrik, mugg, sked, två olika bilar. Emelia fick svara på vad sakerna var, ta den stora bilen, ställa muggen på tallriken och stoppa skeden i muggen bl.a Där gick det strålande.....stor OKstämpel alltså på hela besöket   

Av EliDa - 4 november 2012 10:32


  Soluppgång, taget med nya objektivet i måndags


Söndag idag och vi gör just ingenting, mer än det vanliga....dvs lite tvätt och disk. Igår var det tänkt att vi skulle haft kalas för att fira mig och Isabella med Rickards familj. Men vi sköt på det, var inte alls upplagd för det och jag bad R flera dar att ringa och säga till om tid men han glömde bara bort det. Sen var han borta och jobbade hela torsdag och fredag så vi hade ingen tid att handla heller. Det är väl inte meningen att jag ensam ska dra hela lasset.


Istället var jag i Klämman och kollade på Kristoffer och andra ungar när dom spelade KM. R tog med sig Emelia till Omberg under tiden, jag kände att jag behövde få vara med mina stora. Efter matcherna gick vi hem, åt lite och sen gick Isabella och jag på invigningen av nya Studio MF. Lite bubbel, goda snittar och trevligt mingel. Väldigt trevligt, blir snart en klipptid där för min del.


Fotograferingen i tisdags gick jättebra, fick sitta brevid så jag såg när bilderna laddades upp på datorn och det blev flera bra bilder. Dessvärre är väl inte Emelia helt fri från ögoninfektionen, så hur det blir med dagis imorrn vet jag inte. Nu har det varit mer eller mindre kladdigt en vecka så ev får jag väl ringa Vc eller Janiz. Nu har jag en blöja att byta och tvätt att hänga upp. 

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards