Alla inlägg under mars 2013

Av EliDa - 28 mars 2013 07:15


Glad Påsk!  

Av EliDa - 27 mars 2013 09:36

45/365


I lördags var det ju Tema 51 Earth Hour. Vi använder bara lågenergilampor och jag försöker släcka ner så mycket som möjligt i dom rum vi inte är. Några tända ljus blev det också


 

Av EliDa - 27 mars 2013 09:33

Bild 44/365


Igår var det soptömning här på gatan och jag smög som värsta papparazzin i köksfönstret för att kunna ta bilden till Tema 286 Sopor


 

Av EliDa - 27 mars 2013 09:28

Bild 43/365


För några år sen började Kristoffer på Scouterna, något som han tycker är väldigt kul. Till Tema 151 Kniv lånade jag hans Scotkniv som var en av två han fick i julklapp för ett par år sen.


 

Av EliDa - 27 mars 2013 09:19

Vad kul att jag idag har 200 fler unika besökare än vad jag hade under hela Februari

Av EliDa - 27 mars 2013 08:53

Okej, ett nytt försök att skriva igen, antingen har Emelia kommit och dragit i mig eller så vill inte orden skriva sig på tangenterna. Skulle åkt till af idag för möte med min nya handläggare men jag kan inte ladda på tågkortet eftersom jag inte fått min ersättning. Jag ringde och sa som det var, skulle få en ny tid. Men det känns jättedumt  men samtidigt har jag ingen bra dag. Det känns jävligt tungt nu, jag har ganska lätt till tårar idag så det kanske är lika bra att stanna hemma.


Jag känner att humöret svänger väldigt mycket och tålamodet är väl inte alltid det bästa. Men det beror väl på läget här, det är jobbigt att inte veta hur det kommer bli. Jag kan ju definitivt inte betala för två boenden. Så det får vi väl försöka lösa men det är inte så lätt att ta upp ekonomiska bitar, det känns som vi bara blir osams. Jag vill bara att allt ska vara överstökat, att huset är sålt så jag och barnen kan börja ett nytt liv eller hur jag ska uttrycka mig. Jag har släppt all kontroll, jag har ingen lust med nått, inga vettiga rutiner eller ordning. Gör bara allt på ren rutin och för att jag måste känns det som.


Visst finns det glädjestunder också och det är tack och lov skönt att Emelia finns även om jag kanske inte alltid orkar och vill göra det hon vill. Jag hoppas det kommer bli bättre i lägenheten, att vi får in bra rutiner och att vi får ny positiv energi för nu finns det inte så mycket av den varan. 

Av EliDa - 22 mars 2013 15:39

Snälla Anna kom förbi med mina härliga ljus förut så snart ska jag tända upp ett tillsammans med två doftfria. Hela huset behöver ju inte lukta Vanilj/Citron, räcker med ett doftljus. Har inte gjort några större ansträngningar här hemma idag, det är lite av en tråkdag. Men dammsugat och tvättat ett par maskiner har jag i allafall gjort men inte med 100 % energi....det duger i mina ögon och det är det viktigaste. Har även slängt ihop en kladdkaka till kvällen och snart ska jag plocka ur diskmaskinen och sen börja förberda tacosen. Rickard kommer visst sent så det blir bara jag och barnen som får börja njuta av att det är helg. 

Av EliDa - 22 mars 2013 09:45

Idag är en sån där dag där det känns som tiden står still. Jag har några fredagsmåsten igen som jag ska ta tag i om ett tag. Annars vill jag mest att det ska bli kväll så vi kan börja helgen med tacomys. Tänker på mycket småsaker igen kring lägenheten. Hur jag vill inreda och hur jag vill att våra dagar ska bli. Satt och letade på Partylite´s sida efter lite inspiration till min fina ljushållartrio därifrån. Fick lite ideér och ska nog börja med den här när vi packat upp, för kulor det har Kristoffer ganska mycket


 


Tills dess får det vara tomt i dom, ska bara få hem mina nya dofter jag beställt: Kiwi Kyss och Vanilla Citron. Dom är hos Anna så jag ska nog ta hem dom redan idag och tända upp. I maj blir det en egen visning tänkte jag. Skulle haft den förra veckan men kände att jag inte hade energi (och ekonomi) till att dra ihop ett gäng fikasugna gäster. Det blir trevligare att ha ett i lägenheten sen.....längtar. Då blir det fler ljusdofter även i teljusform. 

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards