Alla inlägg under maj 2013

Av EliDa - 31 maj 2013 13:47

Bild 63/365


Safaribanan på Kolmården går både tema 330 Uppåt och neråt....härligt att åka


 

Av EliDa - 31 maj 2013 13:10

Igår hade jag en mysdag på Kolmården med Emelia, det var årets avslutningsresa med Kyrkans Hus. Vi är ju inte där så ofta men det är ändå kul att följa med. Var ju där för två år sen och då var ju även dom stora med. Den här gången åkte vi buss och det gick bra det med. Vädret var perfekt, lagom varmt och uppehåll trots att regnet vräkte ner längs E4an. Hann inte med alla djur och var inte så flitig med kameran. Hade nog med att dra vagn och ha koll på Emelia. Hon var så duktig, gick mycket, lyssnade och sa ifrån om vi gick för fort eller hon halkade efter. Ingen napp och sömn på hela dagen så hon somnade skönt på kvällen. Höjdpunkterna var Safarin och den nya delfinshowen, den måste ni se om ni får möjlighet. Det var fullsatt då det bara var en föreställning men vi fick bra platser trots ungar (även vuxna) som trängs och bara ska fram. 


TigerWorld


Emelia spanar efter sällskapet som halkat efter, nya djurdesignskläder dagen till ära


Bara en enda tiger såg vi först, senare när vi gick igenom såg vi några till


Emelias favoriter från resan 2011 Vildhundarna


Mobilbild: Zebra, Tiger och Giraff....en härlig blandning av mönster

Upp i det blå, underbart att sväva fram över alla djuren

Hörrdö, vänd dig om ;) Fin teckning på ryggen i allafall

  Lamor på ett berg


  Giraff, visste du att deras ungar föds med ett fritt fall? Jodå....två meter ner har dom när dom föds


  Hmmm, inte så barnvänligt kanske men fina var dom


Avslutade med glass och lek i Bamse´s värld

Av EliDa - 29 maj 2013 10:19

Så var man tillbaka då, i cyberspace. Nog för att telefonen är bra att surfa på men allt är ju så smått och pilligt. Därför känns det bra att internet nu funkar. Jag drog ju på att beställa något för att undersöka om det gick att koppla upp sig mot fiber och statsnätet. Samma bolag som vi hade i huset alltså. Och innan jag ring alla samtal och fixat och beställt så tog det någon vecka. Sen någon vecka till att vänta och testa om det funkade med lite hjälp från Annas gubbe. Men vi kom inte ut för det så i måndags ringde jag och felanmälde, fick lite hjälp och skulle få mer hjälp från tekniksupportetn. Så kom det då ett mess igår om att det skulle vara klart. Testade att slå på datorn och in på internet och Voila! Här sitter jag nu   


Har nu bott i lägenheten en månad och det känns bra. Har hänt en del och jag kan inte sitta och skriva ner allt då lär ni somna. Men lite i korthet kanske:


Haft två helger utan barn, första fredagen kändes förjävlig tills jag gick ner till Anna och umgicks med dom. På lördagen var vi i Sommen hos Jessica och Fredrik, kändes ok att kunna ha en ensamkväll men fick besök av en tjej från jobbet. I helgen som var följde jag med J och F till husvagnen, kändes jobbigt att behöva åka hem och jag lär nog ha såna dagar ett tag till. Det går helt enkelt upp och ner. 


Husvisningar har det varit några stycken och vi har ett par spekulanter och vi var redo att skriva kontrakt i måndags. Då strulade det tydligen ihop sig med deras finansiering. Vet inte vad jag ska tro, allt var ju klart på fredagen så hur snabbt det kan ändra sig till söndag kväll vet jag inte. Men vi får väl se hur det går med det.


Blivit beviljad bostadsbidrag i allafall så det känns bra.


Ska få nya tapeter och färg, färg i kök och hall. Tapet i vardagsrum och Isabellas rum. Så hon fick följa med och välja, tror det kan bli riktigt bra. Före/Efterbilder kanske?? I Kristoffers rum finns det ett område med ganska många hål men tydligen inte tillräckligt för att få nytt. Så till honom ska jag köpa en snygg tavla med stadssiluett tänkte jag och sätta upp. 


Annars är livet som vanligt, behöver väl landa lite till, få in rutiner vilket är svårt vissa dagar. Hur det blir med mig och Rickard får tiden utvisa. Just nu känns det skönt att vara ensam och även om vissa dagar känns tunga och ledsamma så vet jag att det är en process. Jobbigast är när Emelia är ledsen och gråter efter honom, mest efter att ha träffat honom ett par dagar. När jag också vet hur besviken Rickard är på mig, att han lägger en stor del av skulden i situationen på mig gör ont, det kan bli svårt att leva med det i ett förhållande. Även om vi hade haft det bättre ekonomiskt så hade det varit situationen med dom stora, det hade aldrig funkat i längden att vara tillsammans. Nu är det viktigaste att gå vidare med barnen och att Emelia får det så bra som möjligt på två ställen. Hon hinner bo in sig här, känna att det här är hemma innan Rickard flyttar till nytt och det är nog bra för henne. 

Av EliDa - 28 maj 2013 12:41

Bild 62/365


En härligt grön klase vindruvor till tema 123 I handen


 

Av EliDa - 28 maj 2013 12:38

Bild 61/365


Häromveckan kom mamma och min bror på besök i nya lägenheten. Hans hund Hugo är tokig i barnnappar så den här bilden var ett av många försök att få en bra bild på sötnöten. Passar bra till Tema 262 Rörelseoskärpa


 



Av EliDa - 28 maj 2013 12:35

Bild 60/365


Inte samma björk som i övriga månadsbilder men dock en björk passande till Tema 190 Maj. Det här är utsikten från min balkong tillsammans med ett litet kyrktorn. 


 

Av EliDa - 28 maj 2013 12:31

Bild 59/365


Tog bilden till Tema 103 Gytter från balkongen med mitt 55-300 objektiv


 

Av EliDa - 28 maj 2013 12:28

Efter en månads uppehåll kan jag äntligen komma igång och lägga in bilder igen. Har flyttat, kommit i ordning, beställt internet och väntat. Nu äntligen har det kommit igång. Jag ligger fortfarande långt efter men nu är det ju lättare (och roligare) att leta teman när jag har någonstans att visa dom. 

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards