Alla inlägg under april 2012

Av EliDa - 30 april 2012 14:55

Jag är verkligen en usel bloggare för tillfället....förlåt. Men det är så mycket runtomkring, jag är inne i en svacka och det känns helt enkelt inge kul att blogga, orkar inte sitta vid datorn så långa stunder heller. Det har varit så mycket bråk och tjaffs sista halvåret och jag börjar tappa sugen på allt totalt. Energin är för närvarande nästintill 0 och det är svårt att vara glad och må bra längre perioder. Dagarna ser i stort sett likadana ut, inte så mycket som händer.


Vet inte om det är jag eller om det är Emelia men vissa dagar känns hon omöjlig att ha att göra med. Så jag lämnade över henne i Rickards vård nästan varje kväll förra veckan, så han ska få känna på vad jag gör om dagarna så kanske han har mer förståelse för att jag också kan vara trött och sur om kvällarna. Det är ett heltidsarbete att gå hemma, men det verkar inte räknas. Skulle även vara kul att veta hur mycket energi den jävla axeln tar, för den får mig att bli idiot vissa dagar. Jag har lyckats spärra mitt bankomatkort, fick en total blackout häromdagen och glömde bort koden så hjärnan fungerar nog inte som den ska. Jättekul att inte komma åt pengar när man behöver dom. Fast då räcker dom ju längre förstås. 


Trevlig Valborg!

Av EliDa - 16 april 2012 09:42

Eftersom Rickard var ledig dagarna efter påsk fick inte Emelia vara på dagis så vi fick roa oss bäst vi ville men det gjorde vi bra med både Lekland och Kalas Vi målade även med vattenfärger en dag


 

Dessutom lånade hon pappas verktyg och fixade bilen en dag



Det var då jag kom på att hon kunde önska sig verktyg och gav tipset till Elisabeth som ville ha förslag och det blev ju lyckat.


Jag tror jag kan ha hittat en värdig ersättare för Picnick som stänger om några dagar . Testade ju Picasa men kom inte alls överens med det programmet. Det nya jag hittat via ett mail från Picnick heter PicMonkey och har faktiskt liknande saker och lite annat roligt. Det som saknas är collage men enligt sidan är det på gång. Man behöver inte registrera sig eller betala för att få tillgång till dom "bättre" sakerna. Bilderna här ovan är redigerade i Monkeyprogrammet och det ser väl rätt okej ut? 


Uppdatering: Men hallå, det är ju bra om man kollar bilden ordentligt först, den där nålen ska inte vara där men tog nog inte bort den efter test i programmet....haha, ja den får sitta där :)

Av EliDa - 16 april 2012 08:39

Fredagen den 13 april blev en dag full av firande för vår lilla 2-åring. Vi började dagen med att väcka henne med skön(?)sång och paket. Det gick sådär, hon är ju inte van vid att bli väckt tidigt på morronen utan här är det hon som väcker oss. Så lite tårar och förundran över vad som hände fick vi tampas med först. Vi tog paketöppningen i soffan och det var nog tur det för det tar tid för Lilla fröken att öppna sina presenter. Hon hann även med lite frukost emellan och så självklart att leka med sakerna. 


 

En hel hög med paket




 

Nyvaken, vad är det här??


 

Lite spännande med alla fina paket är det allt






Dela, dela :)


   

En hög stapel med klossar i kartong


 

En rulltårta som man kan dela och servera



 

Cupcakes på våningsfat


 

Kassaapparat med pengar, varor och ljud



 

Ett lektält att mysa i 


När allt var färdigt här hemma packade vi in oss och ett paket isglass i bilen och åkte bort till Kotten för att bjuda dagiskompisarna på glass och kanske bli lite firad. Emelia fick sitta i en stol klädd med guldmantel och tårta framför sig med två tända ljus att blåsa ut. Hon fick även sång, kort och välja ett paket från ett cykelhjul i taket. Hon valde ett paket som innehöll en massageboll. Sen bjöd vi på glass till ett gäng ivriga ungar. stannade kvar en stund så Emelia fick leka lite med kompisarna. Foton från dagisfirandet har jag inte redigerat så jag visar inga såna eftersom det är andra barn med och det är inte tillåtet att lägga upp såna bilder


              


Sen var det bara att åka hem för fix och piff inför eftermiddagens kalas med kompisarna. Bakade muffins som vi sen hade rosa grädde och strössel på. Hade även korv med bröd, ett litet men mysigt kalas blev det. Melvin, Nelli, Olle och Gabriel med mammor (+ Melvins pappa) var här för att kalasa. Efteråt såg det ut som ett bombnedslag men det var det värt. 





Huvudpersonen 


   

Busfröt Nelli utan sin partyhatt


 

Gabriel väntar på något gott


 

Olle mumsar korv


 

Gladskiten Melvin


 

Ett kort och golvpussel med två sidor från Melvin :)


 

En stekpanna med hamburgare från Nelli :)


 

En korg med 120 delar leksaksmat från Olle :)


 

Verktygsbälte och kort från Gabriel :)


Tack fina ni för att ni kom på Emelias kalas   

Av EliDa - 15 april 2012 14:15

I torsdags var vi första gången på ett lekland med Emelia och vilken hit, det måste vi göra om. Hon gillade allt men allra mest dom höga rutschkanorna som hon åkte med pappa Rickard. Vi hade sällskap av Jessica och Fredrik med barnen Linnea och Melvin och så var Anna och Nelli. Det fanns avdelningar för dom mindre också med kuddar, tågbana, bollhav och mindre kanor att åka. Timmarna flög och man var rätt seg efter en stunds bus. Det bästa var att det inget kostade, barn upp till 2 år och barn och vuxna över 13 år var gratis. Men vi får nog ta och åka dit med dom stora också någon gång, dom gillar ju Busfabriken så detta kan nog också falla dom i smaken även om det inte är lika stort. 



 

Bill och Bulls lekland i Motala


 

Ser ni glimten i ögat....vilken lycka :)


 

Nelli i bollhavet


 

Melvin i bollhavet


 

Emelia föredrog att vara utanför


 

Tågbanan var spännande



 

Två busfrön ;)


 

Wiiii vad det går :D


 

Fikapaus.......




Kladdigt värre....men gott


   

Tittut!



 

Små studsmattor.....HoppHopp



 

Inte lätt det här.......


 

Men den här var skoj


 

Sista åket för idag



   

Fick bli hämtmat när vi kom hem som avslut på en lyckad dag



Det får vi snart göra om :)

Av EliDa - 14 april 2012 14:48

Kristoffer började Annandag påsk och sin 10-årsdag med att åka på matchträning i Skänninge med Exet och Tina. Under tiden slog jag in hans paket.....vadå i sista stund   När han kom hem åt vi lite rester till lunch och sen blev det paketöppning och fika innan det var dags för barnen att få pappavecka igen. Vi slog följe en bit eftersom jag och Emelia skulle hem till Jessica för att sen  åka till travet på lite familjekväll. 



I paketen låg det en t-shirt med fotbollar från Me&I, En tuff röd/grå hoodie (munkjacka) från MyKidoo, ett bälte från MyKidoo + två burkar bajsslem   

 



 


 


Av EliDa - 14 april 2012 14:28

För en vecka sen, på Påskafton hade vi ju kalas för både Kristoffer och Emelia, det var jag och barnen, pappa och Lisa samt mamma. Vi hade bara en enkel fika men väldigt trevligt, paket och påskägg till barnen delades också ut. 


 

Emelia i full koncentration, öppnar paket från morfar och Lisa



 

Kristoffer med kuvert från morfar och Lisa, innehöll pengar....bra :)




 

Emelia har gett upp hoppet om morfars paket, ger sig i kast med mormors istället, lite lättare :)




 

Äntligen har hon fått upp även morfars paket, det ser färgglatt ut




 

Fikadags, mammas fina kille   



 

Dags att blåsa ut ljusen i bakelsen.....



 

Morfar och Lisas paket innehöll en färglad alfabetspusselhund



 

Från mormor fick hon en docksäng och en stickad bolero som inte kom med på bild


Kristoffer fick en biodag bara dom två, så det får dom göra någon dag framöver. 


Tack för att ni kom och firade barnen   

Av EliDa - 13 april 2012 09:43

Det har sakta men säkert blivit bättre här hemma, vi kämpar på ett tag till   Idag firar vi våran fina dotter och mer om det + en massa bilder från veckan kommer under helgen om jag bara får tid att föra över allt. Nu ska vi till Kotten och bjuda dagiskompisarna på glass, senare blir det  kompiskalas....det gillar vi   

Av EliDa - 13 april 2012 09:40


Grattis Emelia på 2~årsdagen   

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards