Alla inlägg under oktober 2012

Av EliDa - 29 oktober 2012 14:09

Före och efter klippningen av Emelias hår.

Av EliDa - 29 oktober 2012 14:06

För några veckor sen beställde jag en fodrad mössa och scarf till LillSkrutt. Det kom för någon veckan sen och jag tror hon gillade det lika mycket som jag

Av EliDa - 29 oktober 2012 13:55


Hipp Hipp Hurra då ;)

40 år fylls det idag, hur blev jag så gammal?

Blev uppvaktad imorse med frukost på sängen av dom två stora och två paket av Rickard och Emelia. Det innehöll det jag önskade mest....nytt zoomobjektiv till kameran + ett linsskydd. Objektivet är på 55 - 300 så det ska nog täcka ett bra område.


Idag har det varit fotografering på dagis, något jag sett fram emot. Vad händer då? Jo Emelia åker på en ögoninfektion. Så det var bara att ringa och säga att hon inte kommer. Men så vid lunch ringer dom och säger att hon kan få komma imorrn och ta sin enskilda bild, den går sen att fälla in i gruppbilden. Så förhoppningsvis blir hon inte mycket värre i ögat utan kan vara med en kort stund imorrn. Resten av våran dag blir lugn, blir en liten fika senare för att fira lite mer men det blir mer kalas i helgen. Tills dess ska vi ha ett lugnt och skönt höstlov. 

Av EliDa - 22 oktober 2012 19:58

Minns inte riktig vad jag gjort dom senaste veckan men ska försöka göra en samlad uppdatering:


Efter våran hemmamåndag var det två dagar på dagis innan Emelia fick feber, eller feber vet i katten. Hon låg på 37,4 men som sagt så ligger hon ju mellan 35,8 - 36,2 så där börjar hon bli varm men är fortfarande pigg. Så två dagar hemma blev det innan helgen. På lördagen var det dop för Meja i Sya Kyrka. Meja är syssling till Emelia. Trevligt dop och mycket gott fika blev det den dagen. Söndagen var det mer kyrka, den här gången Söndagskul, kul för barnen. Blir fler gånger, nästa gång den 18 november. Efteråt följde vi med Jessica hem eftersom Rickard körde på med renoveringen. Där verkade Emelia bli varmare och slöare så när vi allt för sent kom hem så tempade hon på 39,0   Jaha så bara att ställa in sig på en hemmadag igen då. Måndag morron var tempen nere på 37,5 alltså man undrar ju vad hennes lilla kropp håller på med. Vi valde att vara hemma även tisdagen eftersom det sen var studiedag på onsdagen. Även torsdag blev hon hemma eftersom Rickard var hemma. Jag hade körlektion och mammografi inbokat. Men fredag fick hon äntligen gå till dagis....som hon längtat. I lördags firade vi Isabella som fyllt 15 och mig som snart fyller 40....hujedamig. Den här gången var det bara mamma, pappa och Lisa som var här. Så tar vi Rickards familj nästa gång. Igår tog vi en sväng till Ikano efter att barnen åkt hem till pappa för kalas där. Hittade en ny vinterjacka, två snygga ljuslyktor, en att ha ute och en till rumsbordet. Det blev även en orchide´så jag kom hem nöjd.


Nu tar vi sikte på en ny vecka och jag hoppas det blir lite tätare inlägg hädanefter.

Kram   

Av EliDa - 22 oktober 2012 19:51

Fattar inte, vad har hänt? Jag som älskade att skriva om ingenting och dela med mig av bilder på barnen och annat. Nu skriver jag allt mer sällan och bilder var väl en hel evighet sen eller? Det finns en toppenapp att använda men inte ens det gör jag. Näää, nu är det skärpning Elisabeth!!   

Av EliDa - 17 oktober 2012 06:30


Grattis Isabella på 15-årsdagen!

Av EliDa - 8 oktober 2012 12:45

Vi har en hemmadag Emelia och jag, orkade inte tvinga iväg oss imorse fast jag borde åkt in till körskolan. Hade en riktigt jobbig dag förra veckan och ändå tvingade jag iväg mig. Idag lyssnade jag på min lata del av hjärnan. Men jag har varit effektiv ändå, håller på att rensa ur....ordentligt. Det slängs, sorteras om, läggs ut på loppis och säljs. Håller på i vårat sovrum så det bara ska vara att byta rum sen. Här är det nämligen storrenovering på gång, vi ska byta rum. Emelia ska ta vårat sovrum och vi tar hennes. Alla hennes leksaker står i hall och vardgsrum, sängen i vårat rum, garderoberna är utrivna och tapeter/färg nerrivet. Så rörigt är bara förnamnet men det är bara att bita ihop och se glad ut.....det kommer bli bra i slutändan och Rickard är så duktig och sliter varje ledig stund. Blir bildbomb i ett senare inlägg. 

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards