Direktlänk till inlägg 23 maj 2011

Morronpigga barn

Av EliDa - 23 maj 2011 13:55

Tvätt, tvätt och åter tvätt var vad min söndag bjöd på, det blir ofta så på söndagarna när ungarnas kläder som ska med till pappa ligger i smutshögen.


På eftermiddagen drog Isabella ut i spåret med sin bonusmamma och fick sällskap dit av Kristoffer, han åkte även och mötte henne efteråt och sen höll dom sams resten av kvällen. Det var tom så dom sov i samma rum    Imorse gick dom upp innan mig, alltså strax innan klockan 06.00   Jag vaknade av att Kristoffer knackade mig på axeln. . . . .påklädd och så var även Isabella, dom hade tänkt gå ut och hoppa studsmatta    Men det var rätt blött så dom satte sig i soffan med the/juice och kollade på något tv-program. Dom lyckades faktiskt hålla sams till strax innan det var dags att åka till skolan. Jag undrar nu: Vem har slagit mina barn i huvudet ? ? ? För så där har dom inte varit mot varandra på länge. Visst har dom hoppat på studsmattan tillsammans med det slutar alltid med att dom blir osams så sist förbjöd jag dom att hoppa tillsammans. Det är så tråkigt med skrik, gap, tårar och blåmärken för att dom inte kan hålla sams. En gång när det bara var bråk och tjafs sa jag åt dom att dom fick slå ihjäl varann, jag skiter i vilket, får väl begrava er i varsin ända av en kyrkogård. Det var ju inte riktigt sant då, inte vill jag att dom ska ha ihjäl varann men jag var så trött på att höra deras hackande, till slut orkar jag inte lägga mig i längre.


Nu har min Lillskrutt vaknat efter en sovstund i vagnen, det är tröttsamt att vara på öppna förskolan. Så nu lite lunch i väntan på en kompis.

 
 
Ingen bild

Tina

23 maj 2011 15:58

Det är så mysigt när de är sams. Kristoffer berättade direkt när jag hämtade honom vid skolan hur kul han haft med Isabella. Och Isabella berättade när hon kom hem från skolan om natten och morgonen med Kristoffer. Det bådar gott inför fredag då de ska åka tåg själva till Vimmerby. p.s Vilken fin blogg du har!

EliDa

25 maj 2011 14:03

Tack!
Ja, det är härligt att se när dom är sams, hoppas verkligen det fortsätter så :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EliDa - 17 februari 2015 11:43

Tiden springer iväg, vilket gör att jag inte riktigt hinner sitta vid datorn och Blogga. Men ett litet inlägg kommer här för den som vill läsa. Har ledig dag idag efter helgens jobb, rätt skönt. Ungarna sysslar med sitt och har Sportlov. Sen sist jag...

Av EliDa - 10 januari 2015 13:45

Hade en ledig dag igår, rätt skönt intill helgen så det blir längre sammanhängande ledighet. Tog med mig Emelia till CityGross med bussen och handlade. Sen plockade jag ner alla julsaker i kartongerna och när Krille kom hem fick han hjälpa mig att bä...

Av EliDa - 1 januari 2015 19:03


2014 är slut och 2015 har bara börjat. Blev ett helt ok firande med vänner, ett par sambos till dom och så barn och ungdomar. God mat och dricka i måttliga mängder. Vi får väl se vad detta året för med sig, tänkte iallafall fullfölja körkortet, har k...

Av EliDa - 11 december 2014 13:45

Jag har ju faktiskt kommit igång rätt bra, även om det är många låsta inlägg. Men jag är i en svacka nu så jag behöver ventilera. Jag laddar för jobb 16-21, sen är det jobb imorgon dag. Sen får jag ledigt tre dagar, skönt. På måndag har jag körlektio...

Av EliDa - 9 december 2014 17:59


  Klicka för större bild     I år har jag tagit mig tid och pengar att göra en paketkalender till Emelia. Köpte ett gäng Little Pet Shops på en loppissida. Så i dom flesta påsar (som jag hittade på Ikea) ligger det små djur och andra saker. I vis...

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards