Alla inlägg den 8 januari 2012

Av EliDa - 8 januari 2012 15:48

 


Tidigare idag åkte julen ut, skönt att bli av med gran och tomtar och få upp lite ljusare gardiner igen. Bara så typiskt att snön kom igår även om det är par månader *minst* av vintern kvar. Det behövs bara städas lite men det ska jag fixa under veckan. 


Vi har även besök pulkabacken för första gången den här vintern. Tog med både babypulkan och Kristoffers snowracer. Pulkan var lite liten så Emelia fick åka med pappa på racern istället. Det gillade hon även om hon såg lite skärrad ut när det gick som fortast. 


     



IGEN!  

Av EliDa - 8 januari 2012 08:53

Hittade en lista inne hos min bloggvän Grynisen, den snodde jag med mig :)


Gjorde du något 2011 som du aldrig gjort förut?

Inte som jag kommer på nu


Blev någon/några av dina vänner föräldrar 2011?

Ja, både Anna och Jessica


Dog någon som stod dig nära?

Nej


Har du varit utomlands i år?

Nej


Är det något du saknar år 2011 som du vill ha år 2012?

Stabilare ekonomi vore ju inte fel


Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?

17 september, då vi förlovade oss

Vad var din största framgång 2011?

Vet inte, kanske att jag tog ett steg mot körkortet även om det just nu står still

Största misstaget?

Att jag inte sökte hjälp för smärtan i armen tidigare och att jag inte sökte sjukgymnast tidigare


Bästa köpet?

Systemkameran :)      


Vad spenderade du mest pengar på?

Boende, mat, bilen drar väl alltid stora summor varje månad 


Gjorde någonting dig riktigt glad?

Familjen


Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2011?

Set fire to the rain med Adele är en av favoriterna


Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Det har nog varit som tidigare år, möjligtvis lite mer ledsen under slutet av året med all oro för sjukskrivningen och ekonomin


Vad önskar du att du gjort mer?
Rört på mig mer och ätit nyttigare

Vad önskar du att du gjort mindre?
Stoppat i mig godis och andra onyttigheter 

Blev du kär 2011?

Nykär då och då :)


Favoritprogram på TV?
Har flera som jag kollar på men inget som jag följer slaviskt....CakeBoss, Lyxfällan, Arga Snickaren är några 


Bästa boken du läste i år?
Läser på tok för få böcker men Sarahs nyckel läste jag ut i alla fall och den var bra.....måste bara se filmen också 

Största musikaliska upptäckten?
Adele

Något du önskade och fick?

Systemkameran


Något du önskade dig och inte fick?

Beviljad sjukpenning


Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Just den dagen minns jag inte men vi hade kalas med släkten i samband med att vi fyllde på Isabella och jag + att Rickard också fyllt år 

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Nä, kanske haft mindre ont men det är en världslig sak :)


Vad fick dig att må bra?

Barnen, Rickard och mina vänner


Vem saknade du?

Ingen


Mest stolt över?

Barnen och sambon


Högsta önskan just nu?

Att få ordning på låsningen i armen och att vi får vara friska

                                                                                                                                             

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards