Alla inlägg den 6 juli 2012

Av EliDa - 6 juli 2012 19:11

Ikväll är Rickard hemma så äntligen får jag lite hjälp med nattningen av Emelia men det verkar inte gå bättre för honom. Tror han somnar först, såg ut så precis när han låg och blundade i soffan. Förstår att han också är trött efter den här hästveckan med jobb. Han har åkt hemifrån runt 9 på morronen och kommit hem vid 23 på kvällen. Förutom igår då han åkte vid 13 och kom hem vid 2 inatt. Nu har han egentligen gått på semester men har fått hoppa in på söndag. Men sen ska han ha semester i fyra veckor.


Jag känner mig sur ikväll, fan att saker inte kan fungera när man vill och behöver dom. min mobil slukar rätt mycket batteri, det räcker sällan en hel dag, beroende på vad jag gör. Surfar ju in på fb rätt mycket om jag är hos tex Jessica och oftast får jag då ladda mobilen framåt eftermiddagen. I Stockholm "dog" den eftersom batteriet tog helt slut. Nu har jag kopplat in energisparandet och det gör ju lite skillnad. Men jag började fundera på att ha ett extrabatteri men så finns det tydligen nödladdare. Kan ju vara bra att ha med sig i väskan när mobilen behövs laddas och det inte finns någon ström. Köpte ett ganska stort på Biltema idag och skulle ladda upp för att ha imorron. Tror ni det funkar? Det händer inte ett skit när vi sätter addaptern på laddning, det blinkar till i kabeln men inget visar att den laddas på (det finns lysdioder som ska tändas vartefter den blir full)


Imorrn ska jag stå 10 timmar på Mantorp Park där det är STCC, förmodligen som parkeringsvakt. Jag hoppas det inte blir alltför dött emellanåt så kanske jag slipper använda mobilen för att fördriva tid. Förhoppningsvis får jag även sällskap av andra sportföräldrar som också gör sina "plikter" Vem vet det kanske blir riktigt kul och dom där 10 timmarna går fort men jag får väl ladda upp med något läsbart också....utifall att. För det är inget jag ser fram emot med större glädje, samtidigt ska det bli skönt att få "egentid" utanför hemmets väggar. Bara det blir skapligt väder: Inte för hett, inte för mycket regn och inga större åskoväder och gärna lite sol/Tack   


Verkar som det blir jag som får ta nattningen i allafall   

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards