Direktlänk till inlägg 9 september 2010

7an kväll på fritidsgården

Av EliDa - 9 september 2010 09:22

Lite av det vi fick veta om på f-mötet i tisdags handlade om fritidsgården, jag måste återigen säga att så bra som det verkar vara trodde jag inte. Dom har öppet även på dagarna, då bakas det bröd, fixas morötter och dipp, smoothies och annat nyttigt som sen säljs som mellanmål och "fika". Dom har tagit bort godis och läsk men om jag förstod rätt så säljs det på fredagkvällarna. Vill ungdomarna ha något gott att äta då så får dom hjälpa till att fixa det på dagen. Det finns ett mellanmålshäfte att köpa för 130 Kr, då kan dom få i sig något mer vettigt att äta på eftermiddagen när depåerna behöver fyllas på.


Till kvällarna säljs ett annat kort för 100 Kr, det fungerar som ett lånekort och gäller hela läsåret. Detta kort lämnas in om man vill vara i något speciellt rum och göra något särskilt. Det finns olika rum med datorer, spel, singstar, bilspelsrum, ett rum där dom kan spela i sina band. Det finns ett rum för bara tjejerna, ett gym, ett bilspelsrum. Så det finns en hel del kul att sysselsätta sig med för dom. 


Allt har ungdomarna hjälpt till att ordna, dom har varit på skroten och hämtat stolar till bilrummet, dom har byggt ut rummet där gymmet är, dom har målat och fixat...det är verkligen supermysigt. Eftersom det inte finns mer än pizzerian på den här orten så händer det att även äldre unomgdomar kommer dit och umgås. Reglerna är jättebra och kidsen vet om dessa och följer dom. Blir dom minderåriga t.ex påkomna med rökning så ringer man hem till föräldrarna. Dessutom finns både fältare och polisen till hands. Två poliser har skolan som sitt ansvarsområde och rätt var det är så kan polisbilen stå där. Det behöver inte ha hänt något utan dom är bara där och kollar läget.


Imorron fredag är det 7ankväll mellan 18-20, med det menas att det är öppet bara för 7orna dom timmarna. Tror dom då vågar sig dit på ett annat sätt då, sen är det även vissa kvällar som bara är för tjejerna, också bra tror jag så dom får lite mer plats. Isabella ville gå på 7ankvällen imorron med sina nya kompisar och det tycker jag är kul för hennes skull.


Jag försökte sticka till henne 100 Kr förut men hon ville inte ha   Tänkte att hon kunde köpa kvällskortet idag eller om hon ville köpa sig någon dricka eller så senare. Hon tyckte jag var för snäll, hon nöjde sig med 20 Kr. Men jag tyckte hon var värd lite mer, hon har varit så snäll och hjälpsam den här veckan. Skött sina läxor och inte varit alltför sur och tvär. Visst har Kristoffer fått sig ett par verbala kängor men han är ju på henne också. Kristoffer har också skött sig bra och båda barnen har därför fått mer tillgång till sina datorer. Dom försvann ju när Rickard fick sitt vredesutbrott men allt det där är glömt nu   Hittills har det varit en bra vecka och det kommer nog fortsätta så.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EliDa - 17 februari 2015 11:43

Tiden springer iväg, vilket gör att jag inte riktigt hinner sitta vid datorn och Blogga. Men ett litet inlägg kommer här för den som vill läsa. Har ledig dag idag efter helgens jobb, rätt skönt. Ungarna sysslar med sitt och har Sportlov. Sen sist jag...

Av EliDa - 10 januari 2015 13:45

Hade en ledig dag igår, rätt skönt intill helgen så det blir längre sammanhängande ledighet. Tog med mig Emelia till CityGross med bussen och handlade. Sen plockade jag ner alla julsaker i kartongerna och när Krille kom hem fick han hjälpa mig att bä...

Av EliDa - 1 januari 2015 19:03


2014 är slut och 2015 har bara börjat. Blev ett helt ok firande med vänner, ett par sambos till dom och så barn och ungdomar. God mat och dricka i måttliga mängder. Vi får väl se vad detta året för med sig, tänkte iallafall fullfölja körkortet, har k...

Av EliDa - 11 december 2014 13:45

Jag har ju faktiskt kommit igång rätt bra, även om det är många låsta inlägg. Men jag är i en svacka nu så jag behöver ventilera. Jag laddar för jobb 16-21, sen är det jobb imorgon dag. Sen får jag ledigt tre dagar, skönt. På måndag har jag körlektio...

Av EliDa - 9 december 2014 17:59


  Klicka för större bild     I år har jag tagit mig tid och pengar att göra en paketkalender till Emelia. Köpte ett gäng Little Pet Shops på en loppissida. Så i dom flesta påsar (som jag hittade på Ikea) ligger det små djur och andra saker. I vis...

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards