Alla inlägg den 13 augusti 2010

Av EliDa - 13 augusti 2010 21:48

Idag är det Fredagen den 13, månaden är Augusti och Emelia är nu fyra månader. Snart borde det vara dags för ännu en mätning och vägning, hon börjar bli tung och har nästan växt ur strl 62. Ligginsatsen börjar också bli liten så snart ryker den. Kan tänka mig att hon vill sitta upp lite mer snart, det märks när hon halvligger i famnen. Då spänner hon hela kroppen och försöker komma upp i mer sittande läge. Det börjar bli dags att låta henne prova lite fast föda, få se om jag börjar redan nästa vecka eller om vi väntar tills vi fått hem den vanliga stolen, känns lite bättre att lära henne sitta i den från början. Det är ju ingen panik än med mat och gröt...vi hinner tids nog.


Jag har även jobbat mina fyra veckor och det ska bli underbart att få vara hemma igen och se Emelia utvecklas, det händer ju en del nu. Men jag ska varva mammaledigheten med en jobbdag då och då...det gör oss båda gott och jag har inte känt att jag hellre velat vara hemma. Det har bara varit en kort stund ett par gånger men aldrig så jag gått mina timmar på jobbet och längtat hem. Det har varit så mysigt att komma hem och ibland sett hur Rickard och Emelia stått i fönstret och väntat på mig och få se hennes leende spricka upp när hon upptäckt att det är jag...mamma som kommer hem.

Av EliDa - 13 augusti 2010 18:43

Ett kort pass kvar, 3½ timme imorron förmiddag, sen har jag inget mer inbokat. Imorse var det segt, det blir väl ännu värre imorron men det brukar bli bättre efter en cykeltur till jobbet. Imorron kommer en kompis och hennes son på fika, tack vare Facebook har vi fått upp kontakten igen efter nästan 13 år då vi varken setts eller pratat. Ska snart baka en kladdkaka som jag hittat recept på, om den blir god lovar jag att receptet kommer ut här   

Men just nu hörs åskan på avstånd så jag väntar nog en stund till. Isabella ville visst vara med och fotografera till sin blogg också och hon har en kompis här just nu. Vi har ätit tacos med kyckling istället för färs + en massa goda tillbehör så nu är man (läs jag) behagligt mätt.

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards