Direktlänk till inlägg 20 april 2011

Trädgårdsarbete

Av EliDa - 20 april 2011 15:17

En vecka sen sist, var inte riktigt meningen men det har helt enkelt inte blivit av att blogga. Dels var jag ju sjuk hela förra veckan och sen har det ju varit toppenväder i helgen och början av veckan så då har datorn fått vila lite. 


I söndags började jag känna mig piggare så jag var ute och höll Rickard sällskap i trädgården och hjälpte till med lite småfix. Vi har rivit upp buskar i rabatterna längs garaget, och flyttat lite lökar av olika slag vi hittade. Satte även ner skott av vinbärsbuskar på hörnet och har flyttat om lite i stora rabatten i hörnet på trädgården. Där finns nu en större plätt där jag ska så sallad, rädisor, gräslök och morötter. Till hösten ska jag få hallonbuskar av Karin att sätta vid garaget och om hennes sådd av jordgubbar och smultron tar sig så ska vi få några plantor där.


I måndags kom dom stora    hem, dom har påsklov den här veckan men har haft kompisar nästan varje dag så dom inte går mig på nerverna. Imorrn ska vi ha lite familjemys, det blir mat på stan och bio. Emelia ska vara hos Anna och jag hoppas och tror det kommer gå lika bra som i januari. efteråt skjutsar vi Isabella till mormor där hon ska sova över.


Emelia kryper på bra nu, även i gräset och hon utforskar verkligen sin omgivning. Det rivs ut cdskivor, reklampapper och skor ligger huller om buller. Men det gör inget, jag älskar att se henne njuta av att kunna röra sig och hon är inte alls lika gnällig som för några veckor sen. I helgen var hon även pappas flicka, hon ville gärna vara där han var. Mysigt att se då Rickard ofta känt sig lite utanför när hon varit extra mammig. Håller man henne i händerna så går hon även på golvet nu, det gjorde hon ju inte alls för ett tag sen. Hon tränar även mycket på att resa sig upp mot möbler och det kommer nog snart. Jag har sett henne stå på alla fyra mot trappan i hallen så nu klurar vi på en grindlösning för det är väl bara en tidsfråga innan hon kommer på att man kan klättra upp   


  Bild från mobilen på Emelia i trädgården

 
 
Isabella

Isabella

20 april 2011 16:07

sötaste Emelia!<3

http://Isabellaschytt.blogg.se

 
Ingen bild

Mormor

21 april 2011 10:47

Glad påsk lilla gullhöna!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EliDa - 17 februari 2015 11:43

Tiden springer iväg, vilket gör att jag inte riktigt hinner sitta vid datorn och Blogga. Men ett litet inlägg kommer här för den som vill läsa. Har ledig dag idag efter helgens jobb, rätt skönt. Ungarna sysslar med sitt och har Sportlov. Sen sist jag...

Av EliDa - 10 januari 2015 13:45

Hade en ledig dag igår, rätt skönt intill helgen så det blir längre sammanhängande ledighet. Tog med mig Emelia till CityGross med bussen och handlade. Sen plockade jag ner alla julsaker i kartongerna och när Krille kom hem fick han hjälpa mig att bä...

Av EliDa - 1 januari 2015 19:03


2014 är slut och 2015 har bara börjat. Blev ett helt ok firande med vänner, ett par sambos till dom och så barn och ungdomar. God mat och dricka i måttliga mängder. Vi får väl se vad detta året för med sig, tänkte iallafall fullfölja körkortet, har k...

Av EliDa - 11 december 2014 13:45

Jag har ju faktiskt kommit igång rätt bra, även om det är många låsta inlägg. Men jag är i en svacka nu så jag behöver ventilera. Jag laddar för jobb 16-21, sen är det jobb imorgon dag. Sen får jag ledigt tre dagar, skönt. På måndag har jag körlektio...

Av EliDa - 9 december 2014 17:59


  Klicka för större bild     I år har jag tagit mig tid och pengar att göra en paketkalender till Emelia. Köpte ett gäng Little Pet Shops på en loppissida. Så i dom flesta påsar (som jag hittade på Ikea) ligger det små djur och andra saker. I vis...

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
<<< April 2011 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards