Direktlänk till inlägg 25 mars 2014

Skitpengar!

Av EliDa - 25 mars 2014 11:18

 


Sitter här med gråten i halsen, ekonomin den här månaden går nog åt helvete, jag orkar seriöst inte snart. Om jag ändå kunde få ett timvik som gav ett par tusenlappar extra i månaden, skulle göra mycket till att börja med. Men igår började jag på Miroi igen....nu blir det mer eld i baken, brukar vara så när jag är ute på någon åtgärd. Har dessutom lagt ut den älskade Emmaljungan på loppissidan och fått en ev köpare, 1000 kr in i såfall och det gör det liiite lättare men fan vad jag kommer sakna vagnen. Samtidigt är Emelia snart 4 år och för stor för att åka vagn. Så det är bara att sälja av den. Borde även gå ner i källaren, ta tag i en urrensning...kanske sälja av en massa scrapsaker, sitter ju aldrig med det och ja jag har 4 flyttkartonger med saker och förvaring till pysslet. 

Känner mig även ledsen för att jag lämnat Emelia och hon ska till Rickard i eftermiddag. Blir så tomt, samtidigt som jag är sååå trött efter en vecka där man har allt ansvar själv. Att det ska vara så jobbigt med ensamhetskänslan varje vecka. Saknar dom stora också men det är lättare att hantera.....vet att det blir lättare med tiden även med Emelia men just nu är det tungt som fasen 

 
 
Ingen bild

angelique

25 mars 2014 16:30

Men lilla gumman. Kan inte arbetsförmedlingen hjälpa dig med nån praktikplats eller vad det heter nu för tiden på något företag så du får in en fot. Vet att det inte är så kul med socialbidrag men har du kollat med dem bara för en kort tid.
Men ska du inte behålla dina pysselsaker tänk på att du ska göra din receptbok. Såg en sådan på ICA Maxi i Linköping, finns för bakning oxå. Om du mot all förmodan ska sälja bort det kan jag vara intresserad.
Kram din vän

EliDa

26 mars 2014 18:49

Tack för omtanken :)
Är ju på Miroi nu så tanken är väl att fixa nått att göra. Får hjälp från soc vissa månader så jag hoppas på det den här gången. Pysselsaker har jag så det räcker och blir över...köpte väldigt mycket när jag höll på som mest.

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EliDa - 17 februari 2015 11:43

Tiden springer iväg, vilket gör att jag inte riktigt hinner sitta vid datorn och Blogga. Men ett litet inlägg kommer här för den som vill läsa. Har ledig dag idag efter helgens jobb, rätt skönt. Ungarna sysslar med sitt och har Sportlov. Sen sist jag...

Av EliDa - 10 januari 2015 13:45

Hade en ledig dag igår, rätt skönt intill helgen så det blir längre sammanhängande ledighet. Tog med mig Emelia till CityGross med bussen och handlade. Sen plockade jag ner alla julsaker i kartongerna och när Krille kom hem fick han hjälpa mig att bä...

Av EliDa - 1 januari 2015 19:03


2014 är slut och 2015 har bara börjat. Blev ett helt ok firande med vänner, ett par sambos till dom och så barn och ungdomar. God mat och dricka i måttliga mängder. Vi får väl se vad detta året för med sig, tänkte iallafall fullfölja körkortet, har k...

Av EliDa - 11 december 2014 13:45

Jag har ju faktiskt kommit igång rätt bra, även om det är många låsta inlägg. Men jag är i en svacka nu så jag behöver ventilera. Jag laddar för jobb 16-21, sen är det jobb imorgon dag. Sen får jag ledigt tre dagar, skönt. På måndag har jag körlektio...

Av EliDa - 9 december 2014 17:59


  Klicka för större bild     I år har jag tagit mig tid och pengar att göra en paketkalender till Emelia. Köpte ett gäng Little Pet Shops på en loppissida. Så i dom flesta påsar (som jag hittade på Ikea) ligger det små djur och andra saker. I vis...

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards