Alla inlägg den 13 december 2011

Av EliDa - 13 december 2011 19:36

Några dar sen jag skrev ett vettigt inlägg, eller vettigt....ett med lite mer ord i kanske  


Väntar på att Emelia ska somna ordentligt och att klockan ska bli lite mer så jag får Kristoffer i säng och själv kan gå lägga mig. Har värsta förkylningen så det känns som vila och sömn är det rätta just nu. Imorrn ska jag till sjukgymnasten och jag hoppas jag orkar det för jag ska även möta upp en tjej och hämta en julkapp jag beställt....hoppas det blir en lyckad sådan. Det kommer nog bli en del under granen, trots att läget ser ut som det gör, fortfarande inget hört. Jag borde väl ringa och ligga på men det känns som det inte spelar någon roll, det blir vad det blir i beslutet.


Jag har tack och lov fått lite hjälp via kyrkan och Majblommestiftelsen.....så lite bättre känns det i dagsläget. Igår var jag hos läkaren igen, han trodde dock inte att jag drabbats av Frozen shoulder än, men att det kanske var på gång. Han ville skicka en remiss till ortopeden så det gjorde han väl förhoppningsvis. Jag vet inte vad jag ska tro längre, Få se vad sjukgymnasten säger imorrn, läkaren tittade ju mest på hur det såg ut när jag lyfte mina armar. 


Dessutom var Jessica här med lite saker till Emelia så det ska jag kolla igenom och sen slå in ett par julklappar av det *Tack snälla*


Idag är det ju Lucia så vi har varit med Emelia på Kotten för lite Luciamys. Dropinfika och sångstund tillsammans. Där alla barnen i tur och ordning fick ta varsin påse med saker som beskrev vilken sång vi skulle sjunga. Emelia fick skojjigt nog en som jag sjungit myckey och som hon gillar:


Sätt dig på Bocken och håll mig i rocken

så rider vi bort i galopp

till pepparkakskungen men då blir du tvungen

att lova att ej äta kungen opp


En annan favorit har blivit:

Imse vimse spindel

skulle äta gröt

ramla ner i mjölken

usch vad han blev blöt

klättra upp på skeden

ruska sig och sa

Jag vill inte äta mera gröt idag


Nu ska jag preparera mig med tabletter, nässpray och hostmedicin så det hinner börja verka till läggdags. 

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards