Alla inlägg den 7 oktober 2010

Av EliDa - 7 oktober 2010 22:22

Jag var nog lite smått stressad när jag skrev förra inlägget, kollade på Halv 8 hos mig och skulle hinna fixa fika under reklamen. Alla barn är i säng och jag ska krypa ner i renbäddad säng, imorrn blir det den sista städningen. jag hoppar dock över rummet som Emelia ska ha, vi måste börja planera inför hennes inflyttning där. Vi tänkte att till jul blir lagom, få se om jag känner mig redo för det då. Det kommer säkert kännas tufft och lite oroligt i början då det ligger ett kök och en hall mellan vårat sovrum och hennes rum. Fast jag tror också att det är bättre för henne, hon får sova ostört efter att hon somnat för natten.


Det är tre garderober i det rummet som ska ut i hallen och så ska hon få en annan. Tufsa som nu bor i hallen måste vi hitta en annan plats till. Det får vi fundera ut hur vi ska lösa, det är hon eller barnvagnen som ska få plats i hallen. Tvättstugan är inte klar än så vi kan inte börja där heller. Det tar ju ett par veckor mellan varje moment, jäkligt störande även om jag förstår att det är fler än vi som ska dra in fjärrvärme. I början av veckan var dom och plattade till det uppgrävda området härutanför. Nu väntar vi på asfalteringen. Sen ska dom in i huset och byta ut alla element och dra ledningar. Måtte dom komma och bli klara innan jul, vi har bra smutsiga fönster men det blir ogjort arbete om vi tvättar dom nu för dom lär bli smutsiga igen. Kan ju vara trevligt med rena fönster när julgardinerna ska upp. Kan väl bara säga att inget är som väntans tider.


Godnatt  

Av EliDa - 7 oktober 2010 19:39

Måste berömma mig själv som städat så duktigt idag   Det är badrummet kvar på nedervåningen, hade säkert hunnit det med om jag lagt manken till. Imorrn blir det badrummet och hallen + toaletten däruppe. Kristoffer ska hjälpa till med sitt rum när han kommer från skolan, idag hängde en kompis med hit så städningen får vänta. Ungarna har varit ute och plockat kastanjer, vi har två stora träd mellan husen här. Dom fyllde nästan en två liters glassbytta, vad ska vi göra med dom? Hade i allafall tänkt pynta en ljustallrik med ett gäng. Nu blir det kaffe och morotskaka.

Av EliDa - 7 oktober 2010 11:20

En liten paus medans köksgolvet torkar, jag är duktig jag   Är klar i sovrummet och snart köket. jag dammar, har fixat med krukväxterna både där och i köket, dom såg rätt ledsna ut, har slängt in sängkläderna i torktumlaren och stolsdynorna får sig just nu en åktur. Ska lägga på en ren duk på köksbordet och har tagit fram ett litet doftljus i votivform från Yankee Candle, tror jag valde Cherry blossom. Blir trevligare att äta middag när dagarna blir kortare och mörkret faller på med lite ljus på bordet.


Få se vad jag hinner städa mer innan det är dags att hämta Kristoffer. Självklart regnar det fortfarande men det är väl bara att dra på sig stövlar och regnjacka. Han ville att jag skulle hämta honom för att det satt någon lapp om Halloweendisco. Han kan nog inte ta in all info som står så lite hjälp på traven behövs. Sen tänkte jag faktiskt att han skulle få hjälpa till att städa sitt rum, jag har lovat renbäddning i hans säng den här veckan. Nähä.......slut på rasten.

Av EliDa - 7 oktober 2010 08:14

Perfekt städväder, jag kan inte smita undan så det är nog bara att sätta fart Ska bara lite annat först, sen ska jag även möta upp Kristoffer i skolan. Kan ju hoppas det inte regnar just då men det lär det ju säkert göra vare sig jag vill eller inte.

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards