Alla inlägg den 13 november 2011

Av EliDa - 13 november 2011 10:24

Igår blev det ett samtal till 1177 för rådgivning om Emelia. Hon mådde inte alls bra igår, ville bara ligga i soffan eller sitta i famnen. Det var febrigt och gnälligt, hon såg verkligen ynklig ut. Dessutom reagerade Rickard på att hon såg kladdig ut i örat, jag hade sett det men inte tänkt direkt på det. Men igår märktes det att hon hade ont, vi fick inte nudda alls, inte ens jätteförsiktigt.


Vi fick en tid vid 17.00 på Jourcentralen i Motala (ca 30 min bilresa) och hade turen att komma in nästan så fort vi kom dit. Det tog nog bara ett par minuter så var vi därifrån med e-recept på väg till närmsta apotek. Det var ingen tvekan om att hon hade öroninflammation....stackars liten. Vi åkte hem med en sovande Emelia och en flaska Kåvepenin i påsen.


Två doser är tagna....eller itvingade kanske är rätt ord, fy vilken kamp. Bara 13 doser kvar att ge henne, nästa gång får vi försöka med muta av något slag. På något sätt måste vi få i henne 5 ml 3 gånger om dagen i 5 dagar. Förhoppningsvis sätter det inte spår för livet hur vi behandlar henne dessa kämpiga minutrar   Samtidigt måste hon ju få i sig medicinen och det märks redan skillnad, hon är lite piggare idag och har redan visat sitt heta temperament    Och det genom att göra rvningsförsök och bitutfall på mig när hon inte fick som hon ville tidigare.....knasiga unge vad mamma älskar dig    

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards