Alla inlägg den 26 november 2011

Av EliDa - 26 november 2011 17:57

Lite ny layout på bloggen så här nu inför advent och juliga tider har jag fixat till idag. Även hemmet har fått lite julkänsla över sig. Det fattas ett par stjärnor i barnens rum men jag behöver lite hjälp på traven. Hoppas Rickard vill och hinner fixa till det innan han sticker och leker imorron. Idag och ikväll ägnar han sig åt att jobba, kommer hem sent och det var likadant igår kväll. Så jag har fått ägna mycket tid åt Emelia men nu ligger hon för natten och jag tror hon somnar om en stund....hoppas det i allafall. Jag är rätt trött i huvudet nu trots att hon sov länge mitt på da´n tidigare. Jag vill ha lite egentid nu känner jag. 


Jag har ju haft bloggtorka ett tag, beror väl till stor del på att det varit svårt att få fingrarna att trycka på tangenterna. Läget är som för ett par veckor sen....väntar på besked från FK om ersättning. Har till den 30/11 på mig att lämna synpunkter så det har jag gjort med hjälp av ett brev där jag beskrev vardagen med min onda axel. Hur det faktiskt påverkar alla simpla saker man gör på en dag. Ska ringa på måndag eller tisdag också och prata om vad jag har för alternativ om jag får avslag.


Som det är nu så kan sjukgymnasten inte göra så mycket mer eftersom jag hamnat i ett sjukdomstillstånd som heter Frozen Shoulder. Jag kan bara fortsätta med mina övningar, undvika att provosera fram smärta och träffa sjukgymnasten lite mer sällan för undersökningar. Jag kan som det är nu inte arbeta inom vården, så jag måste även prata med dom på jobbet och även få en ny läkarbedömning till ett nytt sjukintyg. För så länge jag inte fått avslag fortsätter jag min sjukskrivning. Resten tar vi sen, även om det känns tufft och tungt nu inför jul så är hoppet det sista som lämnar en.....så hoppas på det bästa gör jag. 

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards