Alla inlägg under juni 2011

Av EliDa - 7 juni 2011 21:06

Mycket riktigt så vaknade Emelia igår kväll, så typiskt när man skriver om det som är så bra    Jag var inne hos henne och det märktes att hon fortfarande var trött och inte alls så glad i att komma upp som hon varit tidigare.


Men jag fick inte gå så till slut tog jag med henne in till oss. Där snurrade hon bara runt och kom inte alls till ro så pass att hon somnade ordentligt. Hon låg åt alla håll så till slut gick jag tillbaka med henne.


Då halvsov hon och protesterade inte alls av att hamna i sin säng igen. Smög ut och tillbaka till min egna säng och väntade på gråten. . . .det kom ingen, vilken seger. Hon somnade om och sov resten av natten, känns som hon trivs bra därinne nu. Det känns som hon är på väg att kunna somna om själv. . . utan att behöva komma upp eller över till oss.

Av EliDa - 7 juni 2011 20:46

 


Vi har haft ett rejält åskoväder här idag, det behövdes verkligen. Hela da´n har det varit kvavt och klibbigt så det var väl bara en tidsfråga. Det drog ihop sig lite runt lunch men det var inget som det blev något av.


Senare drog det in mörka moln från Linköpingshållet och åskan hördes på håll. Hann bli klar med maten så Emelia och jag åt till ett litet skådespel. Tyckte att det drog bort ganska snabbt och det var inte så mycket till oväder. Men så tog det fart igen och det med besked. Det blixtrade och åskade i ett. Några rejäla blixtknallar hördes också och det har förmodligen slagit ner i en lada bara någon mil härifrån. Rickard såg rök och lågor när han åkte till CityGross när han varit hemma en stund och åkte för att kolla läget då var ladan nästan nerbrunnen. Har inte sett några nyheter än så mer vet jag inte.


Mitt i det värsta ovädret ringde Rickard från bilen, han har hämtat släp i Motala så han såg att det var mörkt häröver på vägen hem. Då var det som värst och jag var lite lagom rädd med tanke på Emelia. Hon blev nog mest rädd när jag kröp ihop av blixtarna. Det lugnade ner sig och regnet började vräka ner och en stund senare dundrade Rickard in och skrämde slag på mig. Med sig hade han ett nytt oväder från andra hållet så det satte snart fart igen. Vet inte om det var två olika oväder som möttes eller om det var samma. I över en timme höll det på men har nu dragit vidare och luften känns llite friskare.


Av EliDa - 6 juni 2011 19:44

  Ett bra tag nu så har vi förstått att Emelia har tänder på g och det kommer nog komma fler ganska tätt inpå. Hon är svullen och man ser antydan på tänderna på var sida om framtänderna uppe. Även samma tänder i nederkäken har synts tydligt.


Idag kände jag äntligen lite lite vasst på vänster, nere så en har i allafall spruckit igenom   För att lindra lite av det onda har hon fått Alvedonsupp inför natten och hon har faktiskt * peppar, peppar * sovit jättebra och i egen säng flera hela nätter igenom. Hon har heller inte vaknat och varit ledsen inom någon timme efter att hon somnat. Det har hänt att hon gnällt till eller tappat nappen men kunnat somna om direkt.


Nu när det är så varmt har vi satt in en fläkt och låter henne sova i bara blöja, det verkar göra lite nytta. Jag tror även hon sover bättre och skönare på magen, det verkar så för hon ligger oftast så i sängen. Men man kanske inte ska vara för positiv för då blir det säkert ändringar i rutinerna  

Av EliDa - 6 juni 2011 19:27

Idag har vi varit en sväng på Torpet hos Rickards föräldrar för lite lunch och trevligt sällskap. Emelia hann inte somna på vägen ner men slog ihop som en fura så fort bilen började rulla hemåt.


Vi åkte hem och packade ihop det sista och åkte sen för att lämna av barnen hos sin pappa. Kommer nog sakna dom ganska snart, det har varit så fina lediga dagar och jag känner inte alls den där tröttheten som jag brukar göra efter en vecka då barnen bråkat nästan hella tiden.


Isabella har även haft känslan av att hon saknat sin bror och att det varit tråkigt och tomt utan Kristoffer här hemma när han var på lägret. 





Av EliDa - 6 juni 2011 19:16

Kristoffer blev nog både förvånad och glad när vi kom igår, det hade han inte räknat med. Det var inte så lång stund vi hann vara där innan det var slut så egentligen blev det bara dit och vända. Kristoffer visade WigWamen ett gäng scouter byggt. . . .coolt.Under lägret hade han även badat och gjort egna moccasiner i skinn och så en massa annat såklart.


Han köpte några chokladbitar och bjöd oss på och till Isabella hade han köpt en 50 cl pet med Frewaycola. Snälla omtänksamma Kristoffer    Stackarn hade blivit sååå myggbiten under dygnet. Han räknade och fick ihop till tjugo stycken ! Fy vad det måste klia   Han hade i allafall haft det väldigt bra och det är ju tur det.



Av EliDa - 5 juni 2011 09:43

Har fixat ny layout och ny header till bloggen nu på morronen. Jag vill gärna ha svart/vitt/grått i skalorna men inte så lätt att hitta snygga bakgrunder i just dom färgerna. Så jag tog en som jag haft förut tror jag. Gjorde om den i Picnick så den blev svartvit istället. Rickard kom häromdagen och frågade varför han inte fick vara med på bild. Trodde inte han var intresserad av det så jag blev lite paff    Så när jag gjorde headern så drog jag in en bild på honom också. Klart han ska få vara med min Älskling  


Jag laddar för jobb, ett fyratimmarspass mitt på dagen, lite udda tid men det ska nog gå bra. Efter jobbet ska vi åka till scoutlägret och vara med på avslutningen och hämta hem Kristoffer. Isabella har saknat honom och deras hoppstunder på studsmattan. Det har varit en toppenvecka, dom har knappt bråkat. "Lekt" ihop, sovit i samma rum och behandlat varandra bra. Visst lite smågnabb förekommer väl ibland men inget som jag behövt bli arg eller ledsen över. Tror knappt det är sant och börjar undra vad som tagit åt dom   Självklart är jag jätteglad över att det är så här, bättre än allt bråk. Fortsätt så ungar   

Av EliDa - 4 juni 2011 08:32

Nu börjar det bli lite svårt att hålla reda på veckodag, men lördag är det vet jag. Just i nuläget är Kristoffer på gång att åka mot Sjögarp och scoutläger. Han ska sova över och kommer hem imorron kväll. Som det ser ut nu kommer dom få toppenväder och frågan är om regnkläder och stövlar var nödvändigt att packa ner. Blir nog en del bad istället   


Igår var vi bara hemma och tog det lugnt, tror det var behövligt efter Kolmården i onsdags och ett besök på landet hos pappa och Lisa i torsdags. Jag tvättade upp lite, Rickard åkte efter lunch till sin kusin och flög plan och hellikopter. Han erbjöd sig att ta med Kristoffer men den pojken var inte medgörlig. Han var sur och betedde sig tjurskalligt så han fick stanna hemma. Han åkte senare till en kompis några timmar.


Isabella hjälpte mig med Emelia, är faktiskt väldigt tacksamt att ha så stora barn som kan avlasta en ibland. Hon följde även med Kristoffer till macken på kvällen så han kunde köpa med sig lite godis tills ikväll. Rickard kom hem ganska sent och då hade vi redan hunnit äta. . . .kycklingtacos.


Ikväll ska jag jobba, 16 - 20.30, ska även jobba imorron 12 - 16. Fick frågan först om jag kunde jobba igår men tackade nej, så svårt ibland. Men så ringde dom upp och hade fått in en annan tjej och erbjöd morronpasset istället. Så 8 timmar denna helg, känns skönt att ha fått jobba lite och komma in i det nu inför sommarviket. Två veckor kvar, sen ska jag jobba i fyra veckor.

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards