Alla inlägg under juni 2011

Av EliDa - 16 juni 2011 14:03

 

Av EliDa - 16 juni 2011 14:01

 

Av EliDa - 16 juni 2011 13:45

 


Äntligen dags för skolavslutning och ändå känns det som igår. Vi har varit med Kristoffer i kyrkan där det var avslutning för fsk - år 3. Det har tidigare varit för ända upp till 6an men det blir på tok för mycket folk. Nu fick vi plats i bänkarna så det var skönt att kunna sitta vettigt med Emelia.



Innan vi åkte blev det lite fotografering i trädgården


Isabella var själv på sin avslutning i Tollstad kyrka. Där får bara 9orna´s föräldrar komma och titta. Hon hade haft det bra hon också. Emelia fixade sittningen ganska bra, hon var lite småtrött men med ett par böcker och smörgåsrån gick det bra den timmen. Även lite pussar på pappa för att fördriva tiden.


 

Nu har Isabella åkt på avslutningresa till Liseberg och kommer hem sent inatt. Kristoffer är hos en kompis, Emelia sover och Rickard har snart en körning till Arlanda så han blir också sen hem ikväll. Kristoffer och jag ska mysa med film och popcorn.

Av EliDa - 14 juni 2011 20:25

         

Av EliDa - 13 juni 2011 22:13

 

Emelia 14 månader


Kan/Gör:

* Klappar händer

* Vinkar

* Kryper

* Reser sig mot möbler

* Går längs möbler

* Går om man håller hennes händer

* Pekar

* Äter själv (med lite hjälp och ofta med händerna)

* Gosar med sina mjukisar

* Sover bäst i egen säng

* Härmar katt och hund

* Gillar att bada

* Förstår vad bada är

* Gillar att borsta tänderna

* Vet vad tandborsten är

* Gör vissa rörelser till imse vimse spindel


Säger:

* Mamma

* Pappa

* Titta

* Dää (Där)

* Ovv Ovv (Vov Vov)

* Auuu (Mjau)

* Ejj Ejj (Hej Hej)

* Ejjåå (Hejdå)

* Baa (Lampa)


Av EliDa - 13 juni 2011 21:41

Nä nu är det dags för ett inlägg tycker jag. . . .eller? I helgen hade vi fullt upp och var knapp hemma. I fredags var jag med Emelia på jobbet, det blev en lång stund då många ville känna och klämma   Hon var inte ett dugg blyg utan sträckte gärna fram armarna mot både den ena och andra. Vi missade tyvärr en arbetskompis som så gärna vill träffa Emelia så på onsdag blir det ett nytt besök. . . .hoppas bara hon är där då.


I lördags åkte vi till Norrköping där vi kollade kameror på MediaMarkt. Märkte då att det var svårt att veta villken jag skulle vilja ha. Den kameran jag trodde jag skulle vilja köpa hade fått en "ersättare" Canon 1100D och sen tittade jag även på Nikon D3100 då jag tyckte den verkade vettig. Vi gick ut ur butiken utan kamera och tog ett funderarvarv och sen gick vi tillbaka. Jag gick därifrån med en Nikon

Vi tog den på räntefri avbetalning så när första fakturan kommer ryker mina sparade pengar. . . .med glädje  

Vi har även beställy nya fönster till Isabella och Kristoffer som kommer lagom till semestern, Rickards alltså.


På lördagkvällen åkte vi ut till Granforsen på sommarfest med Rickards jobb. Vi hade med oss Emelia och det gick hur bra som helst. Det var väldigt trevligt med musik, tipspromenad, frågesporter och god mat. Till slut somnade Emelia men vaknade snart igen så då packade vi ihop oss och åkte hem.


Igår söndag var vi och kollade när Kristoffer spelade fotbollsmatcher. Han hade tillbringat lördagen och natten till söndagen på ett fotbollsläger så det avslutades med ett par matcher. Mantorp hade två lag och för Kristoffers lag slutade den första med vinst (3 - 0) och den andra slutade 1 - 0 till det andra laget. Grabbarna spelade riktigt bra och Kristoffer blir bättre för varje gång. Nu vågar han sig in i närkamper, behöver bara våga stanna kvar och fajtas lite till.


Efter fotbollen skjutsade Rickard hem mig till Karin. Hon och jag skulle hem till Angelique på fika. Hon fyller idag (Grattis) och istället för en föreslagen fika på stan åkte vi dit istället och fick träffa hennes föräldrar och syskon. Kollade även in huset och tomten med pool och det var väldigt fint. Gott fika blev det också. Timmarna gick fort så snart satt vi i bilen på väg hem igen. Tack tjejer för en trevlig eftermiddag.


Idag har barnen kommit igen och nu är det dom sista dagarna i skolan innan avslutningen på torsdag. Sen väntar ett långt sommarlov med förhoppningsvis mycket   och   

Av EliDa - 8 juni 2011 14:23

 


I år var dom tidigt ute, skatteverket, har precis sett att dom satt in pengar på mitt konto. 8 821 kr för att vara exakt men får nog vänta med att dra på spenderarbyxorna   I första hand ska vi ta våra skattepengar till nya fönster till Kristoffer och Isabella´s rum till att börja med


Jag får hålla mig ett tag till med att köpa det jag vill allra mest just nu. . . . .en systemkamera. Jag har börjat med att spara 2000 kr på ett fondkonto av pengarna vi fick för ett tag sen. Sen vet jag inte om Rickard menade allvar eller om han skojade med mig. Han har bestämt sig för att sälja ett av sina modellflyg för 1600 och sa att jag kunde ta dom så kanske jag slutar tjata  


Jag är en person som gärna vill ha något jag bestämt mig för direkt. Då finns det ju lätta utvägar genom kreditkort men inget mer sånt mer för mig/oss. Då blir det att spara och längta sig fördärvad. Jag har inte tänkt köpa värsta dyra kameran utan tänkta lägga mig i 4-5000 kronorsklassen och sen satsa på bättre objektiv när kameran blivit en del av mig. 


Jag har börjat kolla lite på kameror och hittat ett par erbjudande jag funderar på. Dels ett på en Canon Eos 1000D då ingår väska, minneskort och UVfilter. Sen hittade jag även samma kamera men med två olika objektiv istället. Känns i allafall som det lutar åt ett sånt kamerahus, det räcker åt mig till att börja med. Jag får helt enkelt fortsätta leta erbjudande och information så jag vet vad jag vill ha den da´n det är dags att shoppa.




Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards