Alla inlägg den 2 november 2010

Av EliDa - 2 november 2010 21:03

Emelia i lördags på Napoli när hon åt gröt

Ser ut som en helgalen angry baby   


Av EliDa - 2 november 2010 20:53

Efter ett par veckor av jobbiga nattningar av Emelia har det dom tre senaste kvällarna blivit bättre. I söndags kväll efter en stunds knöl och gråt så rullade jag ihop ett täcke och la som en halvmåne i huvudändan på Emelias säng. Tänkte att det kan ju vara värt att testa och det tog bara några sekunder så knölade hon in sig och somnade   Hon sov sen ända till tre på natten, då fick hon komma över till oss. Samma visa igår, somnade snabbt och utan gråt, inatt stoppade jag in nappen och hon somnade om och sov resten av natten. Idag har hon inte sovit efter 15-tiden så hon var bra trött och somnade nästan på axeln efter vällingen. Jag hoppas nu att det kommer fortsätta så här....åt rätt håll.


  Sover gott med nya "snutten"

Av EliDa - 2 november 2010 07:38

Nejdå, jag har inte glömt bort att blogga, har bara inte kommit mig för att skriva. Det har liksom bara varit lugnt här. I söndags kväll kom barnen hit igen och denna vecka har dom ett efterlängtat och välbehövligt höstlov. Isabella kom hem och vände, lämnade i stort sett bara in sina saker och drog sen till en kompis för att sova över. Kristoffer sov därför hos oss på madrass. Han kollade på Ice age 3 och somnade väl runt 22 för att sen vakna redan klockan 06 på morronen. Men då vaknade även Emelia så det var kanske inte så konstigt.


Igår hade vi Karin och barnen här, istället för fika blev det plättar till lunch. Isabella var kvar hos kompisen hela da´n så hennes timmar här blir lätträknade   Nu ska hon först hemta ett par saker hos sin pappa och sen vidare med tåget till Linköping och Ikano. Hon ska träffa sin faster, kusin och bonuskusin och gå med dom. Sen möter farmor och farfar upp för lunch och hemkörning. Kristoffer ska få följa med mig på babysången så snart ska jag gå upp och få liv i honom. Måste börja med lite bakning inför kalashelgen, lite bullar ska jag försöka få ihop....hur det nu ska gå med en Emelia som ska ha uppmärksamhet hela tiden. Men med hjälp av dom stora ska det nog gå som en dans   


Mina fina    på bowlingen i lördags


 

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards