Alla inlägg den 23 november 2010

Av EliDa - 23 november 2010 15:07

Vi slapp gå till babysången idag, Rickard har bara körning mitt på da´n idag så han körde oss till och från babysången och var även med där. Nu är han ute och kör buss, det känns väl sådär när vädret är som det är idag men han måste ju.


Jag har precis slagit in två paket till kvällens paketfest med jobbet. Ska bli kul att vara med. Vi ska även ha med mat och dryck så det blir nog sallad från pizzerian och något utan alkohol i, typ vatten eller läsk att dricka.


Det här vädret får mig att längta till advent och jul, gatans första ljusstake har kommit upp så jag vill iväg till Plantagen och köpa Tyra och få lite julkänsla här också. Emelias nyårsdress är klar, fick nämligen hem ett paket med ett underbart fint set från Du och Jagklubben som jag glömt avbeställa. Ev blir det den på julafton/juldagen också. Men nu till adventsfikor, Luciafiranden och babysångsavslutningen vill jag ha den här  

Är den söt eller är den söt? Ett par vita leggings och ett par röda strumpor till blir perfekt. jag har ringt butiken och lagt undan en så jag hoppas Rickard tycker den är söt han också och går med på att köpa ut den.

Av EliDa - 23 november 2010 12:46

Nu händer det saker rätt fort i Emelias utveckling så det gäller att hänga med.


Jag är ledsen att behöva skriva det ännu en gång men nej inte en tand har poppat upp. Igår måste det ha kliat för hon sög, gnodde, ville bitas och allt det där andra som har gått i perioder sen det började för för flera månader sen. Hon var ju bara tre månader då hon började dregla så jag trodde faktiskt att det skulle komma tänder tidigt men ibland har man fel.


Sist jag skrev var Emelia som spaghetti i benen, hon kunde verkligen inte stå på dom. Nu börjar hon få benmuskler, hon viker sig inte direkt när man har henne stående i knät eller på annat underlag. Så hon kommer nog kunna stå upp en vacker dag hon också.


Hon sitter ju stadigt men nu kan hon även sätta sig upp själv om hon hamnar i "fällknivspositionen" Hon sträcker sig efter leksaker som ligger en liten bit bort på lekfilten.


Allt ska in i munnen, även tårna, dom smakar väl gott misstänker jag.


Nu vinkar hon på beställning, säger mamamama och bababa medvetet, så mysigt att höra när hon kallar på mig eller Rickard.


Maten går fortfarande bra och vi har sakta börjat introducera välling och gröt för 8-månadersbebisar.


Hon har blivit en linslus, från att blivit stel och allvarlig lyser hon nu upp och vill verkligen vara med på bild.


 

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards