Alla inlägg den 3 november 2010

Av EliDa - 3 november 2010 21:18

Kommer nog gå lägga mig innan ungarna ikväll, jag är så trött. Det är mer livat när båda ungarna är hemma, blir precis mosig i skallen. Emelia blir också känsligare, hon är ju inte van vid att ungarna är här hela tiden. Vi har ju några timmar för oss själva när ungarna är i skolan annars.


När vi ätit förut så busade Kristoffer med henne och råkade skrämma henne så hon blev jätteledsen. Han fick gå undan för hon kunde inte titta på honom utan att bryta ihop. Efter en stund bad jag honom komma tillbaka så jag kunde se att hon var glad igen. Hon sken upp som en sol, tills han klantigt nog men med oflit skrämde henne igen så hon började gråta.


Timmen innan kvällsvällingen är lite tuff med Emelia så ikväll fick hon bada i diskhon. Med lite hjälp från Isabella tog vi lite kort och videofilmade för hon trivdes som fisken i vattnet. Nybadad och i ny pjyamas åt hon sin välling och blev bara tröttare och tröttare. Hon piggnade till för en stund och några foton med mig som Kristoffer tog. Sen somnade hon snabbt och utan knöl även ikväll   

Av EliDa - 3 november 2010 15:18

Här har jag bakdag idag, har gjort rimbobullar och kolasnittar, andra plåten med kakorna är inne i ugnen nu. Bullarna blev väl inte världens snyggaste men vi får blunda när vi äter dom   Dom smakar i allafall okej. Jag hade lite chokladkräm kvar sen vi bakade havreflarn igår så det tog jag på en utkavlad degbit och rullade ihop och gräddade tillsammans med dom andra bullarna.

Få se om jag orkar något mer, känner mig seg, varm och smutsig *mjöl överallt* En promenad i friska luften skulle behövas men känns inte så lockande, det är så grått och blåsigt. Ska ju även fixa lite middag sen, har potatismos kvar sen igår så det får bli en sheperd´s pie. Tvättmaskin och diskmaskin körs också så idag har jag varit effektiv.


Emelia sover sin eftermiddagslur, hoppas hon sover lite lagom länge för nu får hon inte sova mer idag. Natten var lika bra som föregående, och imorse tog Rickard både blöjbyte och välling så jag fick ligga kvar lite extra. Kan behövas för imorrn och fredag jobbar Rickard heldagar och ikväll slutar han sent. Isabella har Malin här och Kristoffer bråkar med dom som vanligt, den lille ängeln  Han har lekt lite med en kompis han också och varit med Rickard och handlat på City gross. Imorrn ska han ju till fritis på höstfest så lite godis och dricka fick han med sig hem. Nähä, dags att ta hand om det färdigbakade och frysa in så det inte äts upp på direkten.

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards