Alla inlägg den 18 november 2010

Av EliDa - 18 november 2010 20:38

Jag är konstigt nog inte så trött ikväll, trots att jag vaknade så tidigt imorse. Har kört några tvättmaskner under dagen och nu spånar jag på olika bakproject igen. Vi hade nämligen bjudit hit Rickards föräldrar och bröder. Nu kommer även Rickards kusin Charlotte, hennes sambo och Hugo. Mormor Ingrid kommer också, få se om även den andra kusinen med familj kommer.....fullt hus med andra ord. Jag ska baka lite igen, både imorrn och på lördag. Jag har hittat några nya recept som jag ska testa. Sen blir det tårtan jag tänkt ha sist, Pinocciotårta med rice krispies. Så imorrn får vi åka och handla både bakgrejer och annat som tagit slut här hemma.


Tidigare ikväll fick Emelia världens skrattanfall, Kristoffer spexade och busade och hon skrattade så hon kiknade. Vi satte oss även på golvet mitt emot varandra och puttade en liten boll mellan oss. När den studsade på hennes kropp så visste hon nog inte om hon skulle skratta eller gråta, mest var det åt skratthållet, en stund i alla fall, sen blev det lite för mycket.

Dagens middag blev kyckling i currysås med ris och grönsaker till, det gick hem hos hela familjen.

Av EliDa - 18 november 2010 05:33

Uppe innan tuppen, helt galet för att vara mig. Jag vaknade någon minut innan Rickards mobil ringde klockan 4   Strax efter vaknade Emelia, sen var det omöjligt att somna om, för min del i alla fall. Ingen mening att försöka för länge för det blir bara segt att komma upp då min klocka skräller igång. Så nu sitter jag här, med kaffe latte på mitt sätt, datorn och några tända ljus. Tv:n står på i bakgrunden, skönt att hinna ha lite egentid innan det är dags för dom stora att gå upp. 

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards