Alla inlägg den 4 november 2010

Av EliDa - 4 november 2010 16:50

Snart är det dags att gå till fritis med Kristoffer, ska bli så skönt att komma ut och få frisk luft. Känner mig ganska mosig i skallen efter två dagar då vi bara varit inne. Lägg sen till allt liv i luckan det har varit, inte undra på att det känns som det gör. Kristoffer ska ju övernatta på skolan och det lutar åt att Isabella sover hos Malin. Det kommer ju bli jättetyst här ikväll när Emelia somnat, men ändå skönt med lugn och ro, jag behöver det känner jag. Få ladda batteriet till helgen. Ska ju hämta Kristoffer redan efter frukosten imorron, vid niotiden ungefär, så då blir det liv i luckan igen. 


Jag har bakat regnbågskaka idag, den gamla varianten, den som farmor bakade. Hittade ett recept på Matklubben   Så nu ligger det två sockerkakor i frysen. En mörk-ljus-mörk och en ljus-mörk-ljus med röd och grön smörkräm  emellan sockerkakslagren. Jag kommer självklart lägga ut receptet här när vi ätit den och jag kan få en tjusig bild på den i genomskärning. Ska bli kul att se om ungarna gillar den lika mycket som jag gjorde.

Av EliDa - 4 november 2010 07:51

Hoppas dom stora kan sova lite längre idag, dom har vaknat ganska tidigt hela lovet så dom kan få lite sovmorron. Om Emelia och jag håller oss här nere så vaknar dom nog inte lika lätt. Hon har fått sin morronvälling och sitter nu i soffan och är så söt, hon vinkar, pratar och kollar in tv:n.


Idag ska jag ge mig på ett bakprojekt som jag kom att tänka på igår. Min farmor gjorde en så god kaka när hon levde. Vet inte om hon kallade den regnbågskaka. Men när jag söker på det så kommer det upp vanlig sockerkaka som har flera färgade delar sockerkakssmet som gräddas samtidigt.

Den här var ljus och mörk sockerkaka bakade i avlång form och sen delad på längden (uppifrån och ner) sen varvade hon dom två olika med smörkräm som hon färgat röd och grön. Den kakan var en av mina favoriter på fikabordet hos henne. Kan ju inte vara så svårt att göra egentligen., å idag blir det sockerkaksbak,måste våga testa. Kommer förhoppningsvis ett lyckat resultat senare.


Nu har Kristoffer vaknat så då kan jag passa på att gå fixa till mig så dagenns bak kan börja. Han hade med sig ett liggunderlag så han är nog laddad för kvällens höstfest på fritis.

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards