Alla inlägg den 17 november 2010

Av EliDa - 17 november 2010 09:11

Inte nog med promenaden fram och tillbaka till mammaträffen igår som tog ca 40 minuter enkel väg så hann jag bara hem en kort stund. Sen fick jag slänga ihop några mackor och saft som jag tog med till skolan + en flaska välling till Emelia. Kristoffer slutade 13.55 och var inbokad på utvecklingssamtal en timme senare. Så istället för att han bara skulle hinna hem och vända så tog jag med melliset till skolan. Vi hann även med att fixa dagens läsläxa som nu är hemläsning med ett par uppgifter till.


På samtalet kom det fram att läsningen verkligen utvecklats och det märkte ju även jag. Han kan även presentera sig på engelska och har börjat arbeta med att krympa sin text när han skriver. Det som går tungt är matten, något som jag märkt även hemma. Det går trögt och han kan ta siffror rätt ut i luften utan att tänka till ordentligt. Så nu ska vi hjälpa honpo lite extra både hemma och i skolan. Han ska gå en treveckorskurs med några andra i klassen och köra lite extra på bl.a tiokompisar och hälften/dubbelt. Det handlar om att sätta in extrarersurser redan nu så grunden kan byggas upp innan det blir svårare. Hans fröken är övertygad om att efter dom här veckorna så koer det fungera bättre. Vi ska få hem lite material så vi kan hjälpa honom med träningen hemma också.

Av EliDa - 17 november 2010 08:59

Igår var babysången inställd pga utbildning för ledaren, istället blev vi hembjudna till Pauline och Signe på fika. Där var vi tolv mamor med barn + en massa kakor   Det blev nämligen så att nästan alla hade med ett bidrag, jag slängde ihop mina daimkakor, dom går snabbt att göra och är goda också. Vi fick ett par trevliga timar och barnen hade nog kul ihop med lite mer lek än på sångstunden.


       

Av EliDa - 17 november 2010 08:28

Har fått hem ett paket från Buzzador igen, denna gång med detta:


  Nudlar, Red curry spice mix och krämig kokosmjölk, bara kyckling som fattas men den finns i frysen. Det fanns en hel del recept som verkade goda. Nu ska jag bara ha ett tillfälle och laga till något gott av det här, förmodligen blir det den här veckan när barnen är hemma.



Vill du också bli en Buzzador och utan kostnad testa nya produkter och tjänster?


Hur länge det dröjer innan du kommer med i din första kampanj kan variera från någon vecka till månader beroende på hur väl du passar in i de kommande kampanjerna.

När det finns möjlighet att komma med i en kampanj så får du besked om det via mail.


Mitt namn på Buzzador är Mamma970210 och via denna länk kan du följa några instruktioner för att registrera dig, då får även jag några poäng som tack för att jag tipsat dig. Sen är det bara att vänta på en kampanjinbjudan.

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards