Alla inlägg den 5 november 2010

Av EliDa - 5 november 2010 19:31

Kladdkakecupcakes och drömrulltårta har jag bakat idag, nu är det bara en tårta kvar att baka på söndag, då blir det pinocciotårta med rice krispies. Emellan blir det vaniljvisp med hackad daim. Tårtan till imorrn blir vanliga marängbottnar med samma fyllning. Mamma är ju glutenintollerant så det måste ju vara något hon kan äta också. På söndag ska Isabella hjälpa till att garnera cupcakesen med vit frosting och röda hjärtan, dom som jag köpte på Skänninge marknad i somras. Få se hur mycket av det andra som åker fram, fika finns det i allafall.


Någon tupplur blev det inte för vare sig mig eller Kristoffer, bara Emelia som sovit några omgångar. Hon har haft lite feber men på ganska gott humör ändå. Nu sover hon förmodligen och jag hoppas hon sover bättre inatt. Imorrn ska vi köra bort Kristoffer till skolan, där är det KM (klubbmästerskap?) i inomhusfotboll. Exet och Tina ska vara där och hejjar, vi har lite vi behöver fixa med innan mamma kommer. Så ikväll blir det ingen uppesittarkväll, det får vi ta imorron.

Av EliDa - 5 november 2010 07:49

 


Skulle behöva en balja kaffe, för fy så trött och seg jag är. Den lilla pigga har vaknat och ätit välling, jag ville helst sova vidare lite till. Hon somnade hyffsat igår (Hon somnade ju tyvärr till en stund när vi lämnade Kristoffer på skolan) Men hon vaknade snart igen och då var hon varm och smått förkyld. Så inatt har hon sovit hos oss, oroligt och lite gnälligt mellan varven och jag har ju varit den som haft ett öga öppet. Natten innan sov jag som en gris och märkte inget, var uppe en gång och stoppade in nappen. Men sen hade hon visst skitat ner hela blöjan redan vid midnatt så det fick Rickard ta hand om. Sen hade han lagt henne hos oss, jag märkte som sagt inget. Så idag blir det nog lite segt, ska snart klä på oss och hämta Kristoffer igen, få se hur trött han kommer vara. Vi kanske få ta en tupplur på da´n alla tre.

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards