Alla inlägg den 11 november 2010

Av EliDa - 11 november 2010 14:59

Ett par dagar kvar tills 7-månaders dagen och sen förra inlägget om Emelia´s utveckling är det mesta som då:


Fortfarande inte en tand, förstår inte var dom blivit av, såsom hon dreglar och håller på och har gjort länge så borde det komma snart kan man ju tycka. Nu har hon även haft några dar där näsan har runnit och hon har känts varm men ingen direkt feber. Hon har fått en Alvedonsupp någo enstaka kväll men det går ju inte att ge varenda kväll heller.


Hon har sen ett par veckor tillbaka börjat somna och sova bättre, Det beror nog på två faktorer: Dels har jag försökt att inte låta henne sova för sent på eftermiddagen, ibland går det ju inte att undvika om vi tex är ute och går eller i bilen. Men här hemma har det gått bra. Visst är hon jättetrött men det brukar gå bra med ett bad eller lek i väntan på kvällsvällingen. Jag har även rullat ihop ett täcke och lagt som en båge uppe i huvudändan, hon gosar in sig i det rejält. Hon sover oftare i sin egen säng nu men visst kommer det kvällar då det inte blir så utan då får hon sova hos oss. För mig är hennes trygghet det viktigaste, jag har gjort på samma sätt med mina andra barn och dderas sömn är jättebra.


Hon kan och vet sitt namn och det gjorde hon sist också bara att jag inte tänkte på det. Det går att ropa på henne och hon vänder sig åt det håll ljudet kommer ifrån.


En annan sak hon gjort ett tag nu är att ta emot saker och flytta saker mellan sina egna händer. Hon kan ju hålla nappflaskan själv och har börjat få grepp om hur man sköter pipmuggen


Hon har nu börjat få in konsonanter i sitt joller, första gången var häromdagen, då det helt plötsligt kom mamamama, nu är det mycket babababa och vavavava.


När hon är ledsen och man kommer för att ta upp henne så sträcker hon upp armarna, hon är med i så mycket. Det märks att hon börjar bli en liten individ med enorm vilja   

Av EliDa - 11 november 2010 14:08

Känner mig lite sliten i kroppen, inte av snöskottningen utan promenaden jag tagit nu på förmiddagen. Det var halt och knöligt, vissa ställen är sååå dåligt plogade och så har det töat upp och fryst på igen. Jag är livrädd för att halka och blir därför stel som en gammal tant. Det hjälpte inte så jättemycket att ha barnvagnen att hålla sig i heller. Vem vet vad jag gör med den om jag halkar omkull: Släpper och den rullar iväg eller sliter den med mig ner i backen? Vilket som så är det otäckt när det är halt och knöligt.


Vi var ute tidigt idag, Emelia ville ta sin första lur innan 9 så jag gjorde henne i ordning och ställde ut henne i vagnen, där fick hon stå tills jag var klar. Tog en promenad till jobbet där jag skrev upp mig till helgen. Emelia blev nog dagens höjdpunkt hos både personal och boende. Hon var på sitt allra bästa humör, charmade, spexade, bubblade och sken som en sol hela besöket. Efter besöket på jobbet fortsatte vi mot Kristoffer i skolan, där jag skulle lämna hans fotbollsstrumpor till träningen imorron. Vi stannade en liten stund men jag tror barnen blev lite distraherade av Emelia för även här var hon på toppenhumör. Dessutom började det kurra i både min och hennes mage. Hon får nu lite varm välling för hon låter lite hes, har väl pratat för mycket   

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards