Alla inlägg den 15 november 2010

Av EliDa - 15 november 2010 09:39

  Jag tävlar om ett par Lundmyr-strumpbyxor från Fröken M hos Agnes!

Av EliDa - 15 november 2010 09:05

Har försökt skriva ett inlägg hela helgen men det vill sig inte, nu kanske jag orkar. Det får väl bli en liten resumé om vad som hänt dom senaste dagarna.


I Fredags förmiddag var jag på Kyrkans hus med Anna och fikade, alltid trevligt. Resten av dagen tog vi det lugnt, somnade med Emelia på eftermiddagen. Rickard kom hem ganska skapligt så vi kunde åka och handla lite fredagsmiddag bl.a, det fick bli potatisklyftor, basilika/mozzarellafyllda köttfärsbiffar, tomatsallad och beasås.


I lördags regnade det precis hela dagen, Rickard åkte in till jobbet några timmar och jag hade Angelique på besök. Vi fikade och snackade en massa ungdomsminnen. Hon hade med sig ett par leksaker efter sin son, dels en kedja med ringar som man kan ha att fästa saker i vagnen med om man vill men Emelia tycker den är kul att leka med. Hon fick även ett piano med massa olika ljud, djurläten och melodier. Lite rädd blir hon då ljudet är rätt högt, men hon vänjer sig nog.


Lördagkvällen slutade tråkigt, Rickard vart sur på mig för att jag satt med facebook medans han sov i soffan, jag vart sur för att han bråkade om det. Frågan är vems fel det är, ingen vill säga förlåt så nu går vi här och tiger igen.


Igår söndag jobbade jag några timmar, fick vare sig hej då eller ett hej när jag kom hem igen. Fick knappt svar på tilltal så söndagen var inget vidare den heller. På kvällen var jag så trött och dessutom ledsen så jag gick i säng innan åtta. Rickard kom strax efter och började snart snarka. Ibland känns det som det hade varit lättare att bo själv, men livet ihop med någon annan är inte lätt och det är väl bådas fel antar jag.


I eftermiddag ska vi till banken, har retat mig på tiden då det barnen ska till tandläkaren en timme innan, Kristoffer har scoter en timme efter, det är mitt i matlagningstid och när Emelia är trött om hon inte sovit strax innan. Nu har det löst sig med tandläkaren och scouterna så vi kan åka dit. Isabella har redan kommit då hon inte orkade gå till skolan, hon är ganska förkyld men ingen feber. Kristoffer kommer som vanligt när han slutat skolan och blir sen hämtad här till tandläkaren.Vi får se hur Isabella känner sig om hon orkar med ett besök där.

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards