Alla inlägg den 3 december 2010

Av EliDa - 3 december 2010 22:38

Fem dagar och ett par till...minst, det är vad ordet omgående betyder för bolaget som intallerar fjärrvärmen här. Rickard är nu irriterad...ordentligt irriterad och då har det gått långt kan jag lova. Han har hela tiden försökt få mig att koppla av och inte stressa upp mig över den oreda som blivit sen installationen började. Jag har varit den som skämtat om att dom inte kommer hinna göra klart innan jul....undrar vem som som får rätt. När han frågade förut om min dag så sa jag på skoj att "Ja det har ju inte varit någon här och täppt igen hålet" Ja, då höll han på att gå i taket och han hade redan fått ett utbrott på sin stackars mamma när hon tog upp saken tidigare idag. Jag tar det kallt, kanske mest ska skratta åt eländet   I alla fall, på måndag skulle Rickard ta kontakt med högsta hönset och fråga vad *pip* dom håller på med.....ska det behöva vara så här?

Av EliDa - 3 december 2010 21:54

Den här listan snodde jag av Johanna, orden i fet stil är mina favoriter


* Pepparkakor - Lussekatter

* Skumtomtar - Knäck

* Ischoklad - Marsipan

* Köttbullar - Prinskorv

* Julkorv - Julskinka

* Lax - Sill (Lite av varje)

* Revbensspjäll - Janssons frestelse

* Paradis - Aladdin (Äter all choklad   )
* Rullsylta - Pastej

* Glögg - Julmust

* Rödbetssallad - Dopp i grytan

* Ris á la malta - Risgrynsgröt

* Äpplemos - Senap

* Hemma - Borta (Mysigt med lite av varje)

* Utomlands - Sverige

* Ge - Få

* Mysteriet på Greveholm - Dieselråttor & sjömansmöss (Den jag minns bäst)
* Chokladkalender - Paketkalender

* Plastgran - Äkta (Barrfritt)

* Arne Weise - Ernst (Självklart, är ju uppväxt med karln)



Vad har du för favoriter?

Av EliDa - 3 december 2010 21:21

Emelias första tand har ju börjat spricka upp så nu känner man en liten vass kant. Så ikväll var det premiär här hemma   


Tror hon gillade att ha den i munnen, kan tänka mig att det rev skönt mot det kliande tandköttet, sen smakade väl inte tandkrämen helt fel   

Av EliDa - 3 december 2010 21:09

Även om det inte varit så kallt idag så gjorde jag varm choklad till barnen när dom kom från skolan, en lite lyxigare variant (Jag uteslöt vispgrädden och kakaon på marshmallowsen)


 


Till 4 personer behöver du:

2 msk kakao
3 msk socker
1 l mjölk
1 dl vispgrädde
ca 15 minimarshmallows (Vi tog nog fler   )


1. Vispa ihop kakao, socker och lite av mjölken i en kastrull. Tillsätt resten av mjölken under vispning och värm chokladen.
2. Servera chokladen varm med vispad grädde och marshmallows rullade i kakao.


Receptet kommer från Ica


Till mig själv gjorde jag en varm kaffedrink


 



1/3 Espresso

1/3 Varm choklad (se recept ovan)

1/3 Skummad mjölk

Toppa med marshmallows


    Av EliDa - 3 december 2010 13:06

     


    Jag känner mig lite som en zombie idag, har inte riktigt vaknat till. Kanske beror på att jag tog varm choklad till frukost istället för kaffe imorse. När som helst kommer Kristoffer, sen slutar Isabella inom en timme så när hon kommer hem ska jag fixa lite mysigt mellis åt dom. Ska göra varm choklad med mashmallows i. Lite lyxig start på helgen, ikväll blir det tacos....igen. Kristoffer har fotbollsträning och Isabella har planer på att gå till gården ikväll. Så våran fredag blir sig lik när barnen är här.

    Av EliDa - 3 december 2010 08:02

    Idag är det bara 6 minusgrader ute, riktigt behagligt kan jag tänka mig. Isabella´s kommentar när hon klev utanför dörren: Ohhh, idag är det inte kallt. Det snöade när vi åkte från City Gross igår, trodde det skulle bli värsta snökaoset igen enligt rapporter men så farligt blev det inte, men visst det kan ju komma mer under dagen. Fast för mig räcker det gott och väl nu, både med snö och kyla. Nu kan det vara så pass kallt att snön ligger kvar över jul och nyår...hela december med andra ord.

    Välkommen


    Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

       

    Dåtid:

    Det sista jag skrev:

    Jag bloggar om....

    Nutid:

    Ti On To Fr
        1 2 3 4 5
    6 7
    8
    9 10 11 12
    13 14 15 16 17 18 19
    20 21 22 23 24 25 26
    27
    28
    29 30 31
    <<< December 2010 >>>

    Arkiverat:

    Hur många hittar hit?

    Leta efter

    Jag Läser:

    Fråga mig

    0 besvarade frågor

    Fotoutmaning

     

     

    Gästbok


    Skapa flashcards