Alla inlägg den 21 december 2010

Av EliDa - 21 december 2010 17:19

Jag tävlar om nallebjörnen Dixon från Nalleriet i Agnes Julkalender!

Av EliDa - 21 december 2010 15:16

 




Av EliDa - 21 december 2010 10:06

Hela dagen igår ägnades åt julklapssshopping, hade tur så Rickard kunde både  skjutsa och hämta mig *Tack Älskling* Hade kanske inte kommit dit eller hem annars, förseningar i tågtrafik och annat strul. E4an var glashal så vi fick ta det vackert med farten, men hellre sent än aldrig. Vissa kör som idioter, speciellt långtradare, fattar inte hur dom bara kan blåsa om utan att ta hänsyn till andra.


När vi var framme mötte vi upp mamma, och hann fixa ett gäng julklappar + ett par andra saker som vi behövde, det lastade vi in i bilen så tog Rickard  med det hem. Det var lugnt i julhandeln, det var inte alls mycket folk, men många jobbar väl fortfarande. Lite värre blev det framåt eftermiddagen men det var ändå hanterbart. Mamma och jag åt lunch inne på Ikea, köttbullar med potatismos, sås och lingon. Emelia fick en burk lasagne som jag "köpte", man får burkmaten gratis, om dom får locket, vad ska jag med det till när Emelia ätit maten? Hela lunchen gick på 45 Kr, billigare går väl inte att äta ute?


Jag hittade efter lite letande en snygg tunika att ha på julafton, en i svag lila....kanske mer åt lavendelhållet. Köpte även lite halsband och armband att ha till. Blir förhoppningsvis snyggt med ett par svarta tights på julafton. Emelia skötte sig utmärkt, inte alls mycket gnäll utan glad och nöjd, dessutom sov hon en hel del också. 


Idag ska jag ägna mig åt att slå in julkappar, kolla igenom om vi behöver komplettera med några fler....vet i allafall en varsin sak åt dom stora som ska köpas på torsdag. Få se om det är så mycket mer, annars kan Rickard fixa det när jag jobbar. Jag ska också till tandhyginisten om ett par timmar, har ju en del tandsten som ska bort. Få se hur jag känner mig i eftermiddag efter den behandlingen, men det ska bli skönt att få det avklarat innan jul.

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< December 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards