Alla inlägg den 6 december 2010

Av EliDa - 6 december 2010 21:07

Kvällens nattning har tagit lite tid, det började vid 19 ungefär som vanligt, med att Emelia somnade hos Rickard i soffan under tiden jag gjorde annat. Men hon vaknade när hon kom till sin säng och piggnade till så pass att hon kunde få sin kvällsvälling. Den fick hon i sängen för att få vänja sig lite i sitt rum. Sen började det, först var det mest Tyck synd om mig gråt, vilket jag inte tar upp henne för. Lite värre blev det, ja då gav Rickard upp och tog med sig henne in till sovrummet kl 20.20 Jag kände det som att ge efter för hennes gråt för lätt. Ska hon vänja sig vid sitt rum så måste vi stå ut med lite gråt.


Det tog kanske 10 - 15 minuter så var hon hysterisk inne hos honom. Jag kände det som så att det var hans problem, det var han som gett efter. Till slut kände jag att det fick räcka och reste mig för att gå in och hämta henne för det var inte bara tyck synd om mig längre utan snarare MAAAAMMMMMAAAAA (Lite mammig har hon allt blivit) Då kommer Rickard med henne, in i rummet och i sängen och säger irriterat godnatt till stackars Emelia. Jag förstår honom också, han är skittrött och vill sova, men då hade det varit bättre att inte tagit upp henne alls...jag är ju fortfarande vaken. 


Jag tog självklart upp henne, tröstade, sjöng lite och gjorde nya försök att lägga henne i sängen. Satt brevid och visade att jag var där, det slutade i allafall med att jag gav henne lite extra välling eftersom hon inte åt upp allt i första flaskan. Lite mer gråt blev det, sen till toan och kolla blöjan...hon var lite röd...kanske därför det hysteriska, vad vet jag. Ännu ett försök, att natta i sängen, nu mer trött än ledsen så hon har faktiskt somnat i sin säng....i sitt nya rum (Klockan är 21.25 ) Ska strax gå in och titta till henne och stoppa om en filt, det är lättare att göra det när hon sover lugnt. Få se hur natten blir....för henne och mig, ska jag kunna sova eller kommer jag ligga och lyssna efter minsta lilla ljud?

Av EliDa - 6 december 2010 14:48

Då var det dags för den lilla att bli stor och flytta till eget, hennes rum är klart. Rickard kom hem och städade av det sista och började möblera om....jag hinner inte med   


Innan renoveringen så fungerade ju rummet som ett datarumm och sista tiden blev det ordentlig oreda där eftersom det mesta från tvättstugan hamnat där.


     


Vi gjorde inget förarbete utan började måla direkt, när vi sen bestämt oss för att måla inte bara väggen utan hela den delen av av rummet så lossnade tapeten så när Rickard började dra...ja då följde det ju även med där vi redan målat


 

Även garderoberna fick färg


 



Målningen är klar och allt ska skruvas dit igen, Emelia sitter på första parkett


Lite efterbilder


 



     


Lite efterpyssel är det kvar: tavlor, vägglampan, gardiner och några mattor så det inte ekar. Men vi får ta lite i taget, ser ni förresten elementen på golvet? Dom kom idag så på fredag...senast måndag kommer Johan och påbörjar konverteringen....äntligen. Det visade sig idag att den här Johan och jag gått i samma klass på lågstadiet....fram tills jag flyttade och bytte skola i andra klass, han kände igen mig. men jag kommer inte riktigt ihåg honom  


(Ber om ursäkt för lite suddiga bilder)

Av EliDa - 6 december 2010 11:28

En dag sent kommer här nu bilderna från gårdagen


Här hittar du andra som kör E F i T

Vill du kolla in mina andra E F I T dagar så finns dom på kategorin E F I T

Lämna gärna en kommentar så tittar jag tillbaka :)

(Ps. Bilderna är klickbara) 


                           


Tack för besöket

Kommande dagar för E F I T är:
Onsdag 22 december

Av EliDa - 6 december 2010 08:15

Ibland när jag lämnar Emelia på filten för att fixa med annat en stund så upptäcker jag efter ett tag att det är helt tyst. Kollar då till henne och möts ofta av det här....



Hon sitter och pillar med lappen på någon leksak, helt inne i sin egna lilla värld. Att en lapp i rumpan på en utdragbar giraff kan vara så spännande.

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< December 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards