Alla inlägg den 7 december 2010

Av EliDa - 7 december 2010 20:23

Andra kvällen och Emelia somnade utan problem.

Hon har en skön sovstil den lilla ungen


 

Av EliDa - 7 december 2010 17:49

Idag var det julavslutning på babysången, nu blir det uppeåll till v.3, Vi sjöng som vanligt och efter ljuset så fick alla barn en varsin julklapp...en liten maraccas. Sångledaren fick ett kort och present från oss som tack för terminen. Det blev gröt och skinksmörgås till fikat och dagen till ära hade Emelia sin fina tomteklänning


Av EliDa - 7 december 2010 15:33

Jag har blivit utmanad av Charlotte om hur jag klär Emelia nu i kylan. Jag ska även utmana fem bloggvänner, få se om jag kan skrapa ihop det, känner inte så många med små barn =)


När vi ska gå ut med vagnen:

* Långärmad body

* Tights/Byxor

* Strumpor

* Ev dregglis/scarf

* Stickad mössa med fleecefoder

* Tossor/Raggsockar

* Overall, berodende på hur kallt det är så har jag två olika, en tunnare (fodrad) och en tjockare i täckmaterial med fleecefoder. Båda har luva som brukar åka på över mössan.

* Vantar ibland, oftast åker händerna in i ärmarna på overallen

* Åkpåse i flecce och täckmaterial

* Ev fleccefilt/vindskydd beroende på kyla


När vi åker bil:

* Långärmad body

* Tights/Byxor

* Strumpor

* Ev dregglis/scarf

* Stickad mössa med fleecefoder (Som tas av när vi åker längre)

* Tossor/Raggsockar

* Overall (tunn/tjock) eller jacka beroende på kyla och vad vi ska göra. Ska vi tex bara in och ut i bilen känns det onödigt med den tjocka overallen....blir ju bara varmt och knöligt för henne. Tar av mössa, ev vantar och drar av overall på överkroppen inne i butiker

* Fleccefilt att sitta på om hon ska sitta i en varuvagn, speciellt när det är flera minusgrader och den stått ute i kylan


Ok jag utmanar:

* Grynisen

* Bambi

* Mamma Maria

* Den som har barn och vill ta sig an en utmaning


Ni får jättegärna lämna en liten kommentar.





Av EliDa - 7 december 2010 14:46

Om jag inte vinner i dagens lucka hos Agnes så ska jag själv beställa i allafall en väggdekor. Hittade en som skulle passa så fint ovanför Emelias säng, nämligen den här texten. Det verkar finnas mycket fint och en annan jag skulle vilja ha skulle passa ovanför lekbacken Och nu när jag sitter och letar efter länkarna hittar jag en som kanske skulle vara ännu finare ovanför sängen, kolla in Så älskad

Vilken underbar sida   


Av EliDa - 7 december 2010 14:35

Innan jag gick och la mig så tittade jag till Emelia, hon sov så skönt i sin säng trots kaoset tidigare på kvällen. Jag somnade jag också och det ganska omgånde, har inte hört ett knyst på hela natten, förrens vid 4 hugget imorse. Var nog bra trött för jag uppfattade först bara ett barnjoller....och det ganska nära.


Var i behov av toabesök och tänkte för mig själv att jag skulle kolla till Emelia efter det. Först när jag satt på sängkanten och ännu mer på väg till toaletten vaknade hjärnan till. Barnet jag hört var Emelia och hon låg bakom mig i sängen redan. Rickard var redan ute och skottade garageuppfarten efter snön som kom inatt, för att sen åka till jobbet. Vi låg och gosade lite innan vi somnade om och vaknade igen vid halv åtta.


Så första natten gick bättre än jag först trodde, tänkte igår att det här går aldrig men ibland misstolkar jag Emelias signaler, hade hon fått äta upp vällingen från första omgången så hade hon nog somnat tidigare. Ikväll blir det förhoppningsvis ännu lättare.

Av EliDa - 7 december 2010 12:51


 

Jag tävlar om ett presentkort på 300:- från Vinylfabriken i Agnes Julkalender!

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< December 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards