Alla inlägg den 10 december 2010

Av EliDa - 10 december 2010 21:40

Alltså vad är det med ungen? Samma visa ikväll, hon somnade en kortis för att sen vakna igen. Hon satt med oss när vi åt *tigger värre än en hund*, har dansat, flamsat och varit helt tossig....vem har hon fått det ifrån? Man kan ju tro att hon blir hög av målarfärgen i sitt rum, men bara på kvällarna för dagtid sover hon bra därinne. Nu har hon fått en skvätt välling, men har inte somnat än....hon försöker påkalla uppmärksamhet med lite gnäll. Det kan ju också vara så att det är ännu en tand på gång och att det blir värre framåt kvällen och när hon ligger ner. Men det stämmer ju inte heller då hon somnar bra hos oss, kan det vara så att hon är lite sällskapssjuk ?  

Av EliDa - 10 december 2010 19:16

Få se hur det går ikväll att få Emelia sova i sin säng, i förrgår vaknade hon redan vid elva. Jag var precis på väg att somna och orkade inte springa fram och tillbaka så hon fick sova hos oss. Igår somnade hon aldrig, hon var hur pigg som helst efter kvällsvällingen och höll låda här i soffan. Det var så vi började undra vad välling egentligen innehåller. Rickard sov, jag hade grus i ögonen och Emelia dansade, busade och helt enkelt älskade att vara uppe sent...tossiga unge  


Dansar ja, det är något hon kör med för fullt, när som helst och inte bara till musik. Ofta kommer det när Rickard kommer in i rummet och hon får syn på honom. Hon är ju så söt, hon böjer ner hakan mot halsen och så kör hon någon slags magdans i sittande ställning. När vi fått i ordning på allt här så finns det en videosnutt men den måste ut på Youtube först, men sen ska ni få se. Sen har vi ju vinkningarna, dom kommer också titt som tätt, hon vinklar inått med handen....mot sig själv så att säga. Jag har också börjat träna henne i att klappa händer och kolla efter lampan. Det dröjer nog inte så länge förrens hon kan det också.


Nu ligger hon för kvällen, än så länge är det tyst och lugnt därinne så jag tror hon somnar. Jag hoppas hon håller sig mätt hela natten för ikväll fick hon en portion gröt som sista kvällsmål, precis innan läggdags då hon blev hysteriskt trött. Jag sitter ensam, har potatisklyftor och kyckling på gång så det blir mat när Rickard kommer om någon halvtimme. Imorrn ska vi till Motala och fira Maria, har en present som jag hoppas hon kommer gilla....jag är i allafall helnöjd. Vågar inte lägga ut bild än ifall det skulle vara så att hon slinker in här   Så bild kommer en annan dag.

Av EliDa - 10 december 2010 13:55

Jag tog ett varv runt kvarteret i onsdags, Emelia fick åka pulka. Hon trivdes bra där hon satt väl inbäddad.


 

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< December 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Skapa flashcards