Direktlänk till inlägg 23 november 2010

Emelia´s utveckling del IX

Av EliDa - 23 november 2010 12:46

Nu händer det saker rätt fort i Emelias utveckling så det gäller att hänga med.


Jag är ledsen att behöva skriva det ännu en gång men nej inte en tand har poppat upp. Igår måste det ha kliat för hon sög, gnodde, ville bitas och allt det där andra som har gått i perioder sen det började för för flera månader sen. Hon var ju bara tre månader då hon började dregla så jag trodde faktiskt att det skulle komma tänder tidigt men ibland har man fel.


Sist jag skrev var Emelia som spaghetti i benen, hon kunde verkligen inte stå på dom. Nu börjar hon få benmuskler, hon viker sig inte direkt när man har henne stående i knät eller på annat underlag. Så hon kommer nog kunna stå upp en vacker dag hon också.


Hon sitter ju stadigt men nu kan hon även sätta sig upp själv om hon hamnar i "fällknivspositionen" Hon sträcker sig efter leksaker som ligger en liten bit bort på lekfilten.


Allt ska in i munnen, även tårna, dom smakar väl gott misstänker jag.


Nu vinkar hon på beställning, säger mamamama och bababa medvetet, så mysigt att höra när hon kallar på mig eller Rickard.


Maten går fortfarande bra och vi har sakta börjat introducera välling och gröt för 8-månadersbebisar.


Hon har blivit en linslus, från att blivit stel och allvarlig lyser hon nu upp och vill verkligen vara med på bild.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EliDa - 17 februari 2015 11:43

Tiden springer iväg, vilket gör att jag inte riktigt hinner sitta vid datorn och Blogga. Men ett litet inlägg kommer här för den som vill läsa. Har ledig dag idag efter helgens jobb, rätt skönt. Ungarna sysslar med sitt och har Sportlov. Sen sist jag...

Av EliDa - 10 januari 2015 13:45

Hade en ledig dag igår, rätt skönt intill helgen så det blir längre sammanhängande ledighet. Tog med mig Emelia till CityGross med bussen och handlade. Sen plockade jag ner alla julsaker i kartongerna och när Krille kom hem fick han hjälpa mig att bä...

Av EliDa - 1 januari 2015 19:03


2014 är slut och 2015 har bara börjat. Blev ett helt ok firande med vänner, ett par sambos till dom och så barn och ungdomar. God mat och dricka i måttliga mängder. Vi får väl se vad detta året för med sig, tänkte iallafall fullfölja körkortet, har k...

Av EliDa - 11 december 2014 13:45

Jag har ju faktiskt kommit igång rätt bra, även om det är många låsta inlägg. Men jag är i en svacka nu så jag behöver ventilera. Jag laddar för jobb 16-21, sen är det jobb imorgon dag. Sen får jag ledigt tre dagar, skönt. På måndag har jag körlektio...

Av EliDa - 9 december 2014 17:59


  Klicka för större bild     I år har jag tagit mig tid och pengar att göra en paketkalender till Emelia. Köpte ett gäng Little Pet Shops på en loppissida. Så i dom flesta påsar (som jag hittade på Ikea) ligger det små djur och andra saker. I vis...

Välkommen


Välkommen till mitt lilla krypin. Här klottrar jag om min vardag som trebarnsmamma varvat med en massa foton, några recept, lite pyssel och annat skojigt.

   

Dåtid:

Det sista jag skrev:

Jag bloggar om....

Nutid:

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Arkiverat:

Hur många hittar hit?

Leta efter

Jag Läser:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fotoutmaning

 

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards